Hoppträning

Publicerad 2014-05-05

 
I torsdags var det hoppträning. Jag har fått lite rutiner på mina träningar nu, så varannan torsdag åker vi iväg till Askersund och hopptränar. Jag har fått så otroligt mycket hjälp sen vi började och märker ju hur viktigt det är att rida för en riktigt bra tränare som man trivs med. 
I torsdags gick det riktigt bra. Mere är lite segstartad när det gäller hoppningen, hon är ofta i hindrena och lyfter inte ordentligt på benen, utan springer mest. Som vanligt blir hon stark och på, men börjar lyssna bättre på mina förhållningar nu. Mot slutet höjde vi upp lite och Mere fick faktiskt ta i och hittade en riktigt fin teknik. Mere är så himla mycket svårare att hoppa på lägre hinder, hon springer bara då. Väldigt nonchalant oxå. Men när det blir lite högre skärper hon till sig och vi får en bättre rytm och hon får koncentrera sig på o hoppa ist för att bara springa. Hon är verkligen en riktigt svår häst att rida och ibland blir jag så trött på henne, och undrar hur långt vi hade kommit om hon vart lite lättare. Samtidigt så har jag lärt mig så mycket av Mere och kommer lära mig mer. Och det är ju faktiskt dom svåraste hästarna man lär sig mest på. Så det är bara att fortsätta träna! =)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela