Tisdag 24 September

Publicerad 2013-09-24

 
Denna vecka jobbar jag eftermiddag, så då har jag vart i stallet på förmiddagen, givetvis. ;) Red Mere på banan både igår och idag. Igår var hon lite stel och tjafsig, men vart rikitgt fin på slutet! Och idag gick det så otroligt bra! Förr, förra helgen var vi ju iväg och red lektion för Anna Danielsson, jag har ridit nån lektioner för henne tidigare när jag hade Tilly. Hon har även tillridning av hästar, mestadels islandshästar. Men är jätte duktig med hästar överlag, och håller även på med centrerad ridning. Här har ni hennes hemsida: http://www.annadanielsson.se .Jag kände att det kunde vara bra och träna för någon som inte bara har det här dressyrtänket med fina dressyrstammade hästar och procent och domare och allt vad det nu heter, utan håller på med en del annat oxå och mycket grundutbildning. Och gud en sån lyckad lektion! Eller kollar man på bara lektionen gick det inte superbra, men jag fick så himla mycket bra tips och ideér! Och sen dess har det verkligen gått framåt med Mere. Jag har fått henne jätte mjuk och fin i munnen. Målet är ju att jag vill ha henne som Blackie som bara går med ett jätte fint stöd jämt. Och det känns som vi är på god väg. Även om det är väldigt korta få sekunder som hon går där, så blir det bara mer och mer. Så tusen tack till Anna för en otrolig hjälp framåt för mig och Mere. Ibland är det otroligt vad bara små små saker kan göra så att man bara kan ta ett stort steg framåt. Dessutom är hon inte bara duktig med hästar, utan riktigt duktig med människor och att förklara och framför allt få det roligt! Hon kommer igen den 12 okt, så då ska jag vara med, hade egentligen hoppats på att vara med med Blackie och få lite hjälp och tips där oxå. Men som det ser ut nu, får det bli med Mere ist men det behövs ju oxå! ;)
 
 
Så här fina och välmatchade var vi bland alla små yviga isisar! ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-09-24 20:57:25

Så fina ni är! <3

Svar: Tack! <3
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela