Händelserikt på senaste tiden

Publicerad 2013-09-20

 
Det är mycket som hänt på senaste tiden, det mesta till det bättre, men även väldigt tråkiga saker.. Får skriva ett mer detaljerat inlägg senare. Men i stora drag, jag har fått jobb! Otroligt glad över det, det är i Hasselfors där jag har jobbat extra. Så just nu gör jag min sista arbetsdag på säsongsarbetet jag haft i sommar. Och på måndag börjar nya jobbet! Mere har vart på sin, antagligen, sista tävling för året. Iaf fälttävlan. Kommer ett inlägg om den katastrofala tävlingen nån dag... Även hästarna kommer få lite ändring, i november ska dom nämligen flytta till ett annat stall, i Laxå, så det blir lite närmare till allt. Det bästa är att det finns ridhus vid stallet, vilket kommer underlätta otroligt mycket i vinter. Förra lördagen var jag på en mycket givande lektion med Mere. Mycket som släppte! Det mest tråkiga är att dagen efter den pay & jump som Blackie var på, var han halt/ stel. Han har fått vila och även har en massör vart ute och och kollat och känt, lossat på saker på både Mere och Blackie. Vissa dagar har han sett bättre ut, andra inte. Men det är endast på böjt spår åt höger som han känns oren i. Tyckte i början att han var halt på höger fram, sen har han sett jätte stel ut på höger sida och nu tycker jag det ser ut som det sitter i bak. Jag tror att han kan ha skadat sig i transporten, eftersom han härjar en del när man kör honom - ibland. På måndag ska han iaf in till ATG kliniken i Karlstad och kollas. Samtidigt ska dom kolla munnen på båda två så Mere följer också med. Är jätte orolig vad det kan vara. Usch vad jobbigt när hästarna inte mår bra.. Blackie har ju haft lite otur med skador mm. Men inget jätte allvarligt, så har ju kunnat hålla igång bra endå. Får vara tacksam att Mere hållt sig frisk och hel. Måste säga att hon är en otroligt pigg och sund häst! Hoppas på det bästa!!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-09-20 15:16:20

Skickar över en stor kram & håller alla tummar jag kan för er & att det går bra.
Grattis till nya jobbet <3

Svar: Åh tack! Det värmer! <3
Alexandra None

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-09-21 21:48:33

Nemen, då blir det ju längre mellan oss att ses :/ aja, det finns ju bil... <3
Jag hoppas allt ordnar sig för dig och pållarna! Pusss <3

Svar: Jaa... Vi får hoppas på det bästa! Puss! <3
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela