Blackie

Publicerad 2013-09-21

 
Dagen efter vi vart på pay and jump kändes Blackie halt på höger fram, endast på böjt spår i höger varv. Jag hoppade av och kollade hovarna, och i just hoven på höger framben satt det några vassa stenar, bla. en precis mitt i strålen, så jag kratsade ur, men han markerade fortfarande. Sen fick han stå några dagar, jag tänkte att det kunde vara hovböld påväg, eller att han fått ett blåmärke i hoven. Men det vart inte mycket bättre, utan snarare sämre, han vart mer och mer stel hela höger sidan (enbart i höger varv på volt). Då ringde jag till Pia och vi kollade på honom och hon trodde att han hade låsningar i bogen plus att han var även väldigt stel i bak, speciellt vänster bakben. Hon gav honom en behandling, och efter det tyckte jag att det bara vart bättre och bättre för varje dag. Vi bestämde ändå en ny tid så hon skulle kunna gå igenom mer. Även då var han otålig och kunde inte riktigt slappna av. Vi kom överrens om att jag skulle börja rida igång honom igen. Dagen efter fick han ledigt och dagen efter det red jag, jag tyckte han kändes riktigt fin. Det var några steg ibland som han kändes oren och faller inåt, detta är fortfarande bara i höger varv. Jag kan inte känna något i vänster varv, eller rakt fram. Sen dagen efter red jag igen och då kändes han dåligare igen. Så nu ska han iväg till ATG kliniken i Karlstad och kollas. Hade först bokat på måndag, men fick bli ändrat till på fredag istället. Då ska även tänderna kollas på både honom och Mere. Har suttit och läst om alla möjliga skador och problem nu, så man kan ju inte annat än ha ont i magen... Känns som det kan vara svårt att hitta felet eftersom det är så diffust. Men jag gissar på att det sitter i bak iallafall...Fina fina Blackie. <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-09-22 12:56:41

Men nej så tråkigt!! :(
Håller tummarna för att det inte är något större och allvarligt!! Lova att uppdatera om hur det går <3

Svar: Det lovar jag! <3
Alexandra None

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-09-23 20:27:04

Nemen lilla kotten, va tråkigt :(
Jag håller tummar o tår att det är inte är för allvarligt, och att det går att fixa <3

Svar: Mm!! :( så tråkigt när dom inte e friska. O framför allt när man inte vet vad det är, eller ens har en gissning.. Konstigt ser de ut iaf.. Puss <33
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela