Terrängträning!

Publicerad 2013-10-06

 
Det här var ju oxå jätte länge sen, i början på augusti. Men medans Blackie nu vilar får jag pigga upp med en video från när vi var till Mantorp första gången och hoppade terräng! Och gud vad jag älskar att rida denna häst kom jag på nu när jag såg filmerna, han är så himla rolig! Och framförallt finns både broms och styrning! ;)
Han har inte riktigt den där bjudningen på hinder som jag vill ha, utan står emot lite, eller hur man ska sejja. Som ni ser var första hindret jätte kontstigt! Skulle man hoppa det!? Sen testar han lite osv. men jag tycker han skötte sig riktigt bra. Vissa hinder var han tvungen att stanna och kolla lite på innan han kunde hoppa, men dom flesta hoppade han faktiskt på första försöket, så det var inte så otäckt iallafall! Vattnet var absolut inga problem, då kollar Mere mer på det. Tror han kommer kunna bli riktigt fin när han väl fattar va det handlar om. Om ni känner igen er, så red jag exakt samma debutant bana som det var när Mere och jag var där på tävling. Första gången vi red banan kände vi bara på hindren, andra gången försökte jag få lite mera driv och bjudning. Och han skötte sig riktigt bra, det var ju endå en "riktig" debutant bana, som oftast ligger på ca 90 cm, så verkligen duktig för att vara första gången! Och han ser så himla glad och positiv ut mot hindren. =) Åh vad jag längtar tills jag kan börja rida honom igen. Fina Blackie! <3
 
Ändra gärna inställningarna till HD på filmen. Blir så jäkla dålig kvalite annars...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-10-06 19:36:11

Det ser så härligt ut! :D Haha förutom vid första hindret då, när han testar osv, haha ;)

Svar: Haha, ja lille busen! ;) Annars va han så duktig så! Han har ju aningen konstiga ideer ibland! ;)
Alexandra None

Postat av: Cissi

Publicerad 2013-10-09 17:25:20

Fina!!! Polleten trillar ner fort på honom!!

Svar: Ja, han förstod riktigt fort! =)
Alexandra None

Postat av: Klara (stall malmborg)

Publicerad 2013-10-10 22:06:20

Gud så duktig han är! (och du förstås) och på en transportsträcka där mot slutet ser man allt att han varit galoppör på aktionen ;)

Svar: Visst e han! Ja, han verkar man kunna rida på lite utan att det blir sken iaf! =)
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela