Anna-träning!

Publicerad 2013-10-12

 
Idag var det träning för Anna Danielsson igen. Fick såå himla mycket hjälp sist med Mere och det har gått mycket framåt. Idag kändes Mere mjukare redan från början. Något jag därimot har tänkt mer på nu när Mere blivit trevligare och lugnare i munnen är att hon är fruktansvärt nochalant. Och minsta lilla man tar i tygeln, måste hon bara bita sig fast lite innan hon tar stöd på tygeln igen. Och för att inte tala om BROMS, det finns lixom ingen och det är ju faktiskt nödvändigt att ta i tyglarna när man rider oxå. ;) Iallafall, så pratade jag med Anna om det och vi tränade på att ha ett fint jämnt stöd på tygeln och på en del övergångar. Fick även denna gång mycket hjälp och bra tips och ideér med mej hem! Mere har ju lite halv vila nu i oktober, så det är enbart väldigt lätt ridning med fokus på att hon ska vara mjuk med ett fint stöd på tygeln. När vi kom hem från träningen red jag Blackie. Jag var lite orolig över att sitta upp och att han skulle kännas dålig, stel m.m. Ibland kan ju hästar se ok ut från marken. Men inte alls kännas bra när man väl sitter på. Men han kändes riktigt pigg, fräsch och framåt. Kände absolut inga konstigheter. Så  himla skönt! Och som vanligt, supermjuk och fin. Han har ju faktiskt i princip bara stått i en månad, men det märktes verkligen inte. Och vad jag älskar att rida den hästen! Skötte sig exemplariskt oxå! Haha, det skulle veterinären ha sett. Han verkade nämligen väldigt orolig över Blackies "överenergi". Och gav mig som råd att longera dom första dagarna så att jag inte skulle ramla av... i princip. Ioförsej  verkade Blackie mer vild än tam när vi var där, så är förståeligt. Det vart ett väldigt kort pass i alla tre gångarterna och han kändes lika i båda varven. Bara att hoppas att det inte är något som kommer tillbaka nu när han börjar ridas igen. Men som sagt, idag kändes han iallafall jätte fin! =)
 
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-10-29 10:47:29

Hur går det för er i nya stallet? Jag saknar dina uppdateringar ;) ;)

Hoppas ni mår bra allihopa!

Kram

Svar: Åh, jag har haft så mycket att göra så har varken haft lust eller tid att blogga. Men nu är vi igång igen! Kram
Alexandra None

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-11-04 08:07:52

Ja men jag såg bilderna nu :) Härligt!!!
Man blir ju rätt sugen! Skönt att hästarna verkar trivas så bra i nya stallet! Drömmen att bara ha 5 min till stallet. För mig är det som för dig. 30 min både hemifrån & från jobbet. Kram

Svar: Ja, det är hur skönt som helst, usch lider med dejj att du får åka så länge varje dag, inte roligt! Men va gör man inte för dom älskade djuren! ;)
Alexandra None

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-11-08 13:25:19

Precis ;)
Det gör mig inget men ibland önskar man att man var där i ett nafs :)
Men jag tycker ändå att 30 min är helt okej :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela