Träning i Mantorp!

Publicerad 2013-05-10

 
Mere  var som vanligt pigg och framåt. Vi tränade inte direkt på något speciellt sådär. Utan jag ville mest att vi skulle komma ut och hoppa iallafall några terränghinder innan första starten. När jag red fram sprang hon och kollade på en massa, typ allt. Hinder, grenar, stenar m.m. Så jag tänkte att det var en jäkla tur att jag åkte dit innan tävlingen. Men bara man kommer i galopp emot ett hinder hoppar hon allt. Hon kollar väldigt sällan på saker eller hinder då. Så det känns ju bra! Hon låg på lite för mycket tyckte jag. Sen hade jag mina vanliga gummityglar som är så jäkla slitna så det är lixom inga "gummipluppar", eller vad man ska kalla dom, kvar, utan dom har blivit helt släta. Mere vart svettig, vi red genom vattnet ett x antal gånger, mina handskar jag hade på mig var inte alls till mycket hjälp, så det vart aningen hala tyglar.... Haha, syns på videon ibland att jag inte "har" några tyglar eller får grepp ibland efter hindren... Men Mere gick annars jätte bra! Och hon har verkligen utvecklats sen vi var där sist! Nästan alla av hindrena i videon är med i högre klasser än 90 klass, (som vi tävlar i nu).så Mere är jätte duktig! =) Och ligger verkligen med utvecklingsmässigt i terrängen. Sen är det ju det där med dressyren....;)
 
Glad chaufför och hästskötare som leder runt fina Mere!
 
 
Uppvärming.
 
 
Mere laddar för hindret. =)
 
 
 
 
 
 Och som vanligt mycket "lugn" och "ptrrrrrrrrrrrrrrrooo" i Meres videos! ;)
 
 
 
Blackie får vara me lite oxå! Goa häst! <3
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-05-11 21:29:30

Ursäkta språket, men Fyfan va duktig du är Alex!! :D Va fina Ni är! <3

Svar: Naaw tack gummsi! <3
Alexandra None

Postat av: Emma

Publicerad 2013-05-11 22:23:30

Mere ser verkligen ut att stormtrivas i terrängen! :)

Svar: Ja det gör hon verkligen! :)
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela