Torsdag 16 Maj

Publicerad 2013-05-16

 
Jag har vart så trött på allt i veckan. Det känns som jag inte har tid med något. Och det har vart så mycket att fixa i veckan. Höbalar både ute och inne har vi fixat. Och Blackie har även blivit rakad. Han har så jäkla mycket päls, eller hade rättare sagt. ;) Han kom nog lite fel i päls sättningen, när han kom till mig hade han ju verkligen ingen päls alls. Men sen efter ett tag satte han vinterpäls och ja...sen har det inte hänt något. Och jag har väntat och väntat på att han ska börja fälla, men icke! Inte ett hårstrå fäller han, bokstavligt talat! Så i tisdags rakade jag honom. Han skötte sig jätte bra! Lite otålig vart han efter ett tag, men annars jätte snäll! Tycker det e så skönt att veta att hästarna går att klippa sen till vintern. Jaa, det är ett tag dit men endå! ;) Så nu ser han ut som en häst igen! Ett fint fullblod med glänsande hårrem ist för en liten raggig ponny.... ;)
Idag red jag två helt sjukt bra pass på båda två i paddocken. Blackie kändes mjuk och fin och lyssnade jätte bra. Jag höjde kraven lite på honom. Jag vill att han kommer ihop lite mer, så han inte blir för låg. Även att han ska bli stabilare. Det funkade bra och nu ska vi försöka komme igång lite mer med hoppningen bara, så ska vi försöka ta oss ut på nån liten tävling. Och givetvis ska vi även testa terränghinder! När vi var klara i paddocken skrittade vi ner till sjön. Haha, Blackie blir helt galen i vattnet. Han bara ställer sig och slår med benen i vattnet. Och det skvätter överallt!! Han känns förövrigt jättefin i benen så nu tycker jag vell att jag kan börja rida mer "på riktigt" utan att oroa mig för senan. Men väldigt nöjd med honom idag!
Mere fick oxå gå i paddocken. Och för en gång skull gick hon helt stadigt på tygel! Höll inte på  grejja en massa och slänga med huvudet utan gick bara där hon skulle. Guud vad roligt det  var! Det är precis det vi tränar på just nu och det går framåt! Hon höll sig dessutom väldigt lugn, ah, jätte nöjd med henne oxå! Så nu känner jag mig super peppad på allt med hästarna! Och nu ska jag vell ha tid att rida ordentligt iaf, när allt annat till hästarna är fixat. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela