Tävlingen!

Publicerad 2013-05-12

 
Jag vet inte riktigt om jag är nöjd eller besviken eller vad jag är..men det gick vell endå helt ok! 
Jag startade sist i min klass. Och hade kl 11.42 som starttid till dressyren. Så vi behövde inte åka från stallet förrens runt 7 trots att det var en bit att åka. Kl 6 var vi i stallet och tog ut hästarna, Mere fick oxå gå ut en snabbis för annars blir hon så stressad. Sen fixade vi allt i stallet, mockade osv eftersom vi antagligen skulle komma hem ganska sent. Packade in alla saker och hämtade in Mere igen, givetvis hade hon rullat sig! Men knopparna höll iaf...eller knoppar och knoppar...dom 4 översta vart bra, sen har Mere knappt någon man, eftersom täcket har legat och slitit där. Det tog ca 3 timmar dit ner och Mere skötte sig fint i transporten! Vackert väder oxå! =)
 
Dressyr, debutant 2011: Gick helt ok! Absolut inga bra poäng, jag fick inte alls ner henne i bra form och hon var lite tjafsig. Men vi gjorde allt som skulle göras och hon vart inte stressad eller dum. Aningen spänd därimot men kan ju bero på ryttaren också. Jag red inte riktigt ordentligt och satte inte mycket krav på henne alls. Men 57.24 %. Så iallafall godkänt.
 
Hoppning, 95 cm: Gick skitbra! Mere lyssnade hela tiden, vart inte stressig och hoppade som hon skulle. Otroligt nöjd med den! Felfritt!
 
 
 
Sen var det vetrinärbesiktning, vilket hon gick igenom, gå terrängbanan, äta och en liten väntan tills terrängen där vi hade starttid kl. 15.58. 
 
Terräng, 90 cm: Redan på framridning kände jag att Mere blev sådär...konstig... Detta hände även förra året när vi var till Mantorp och tävlade och skulle rida terrängen, där jag fick avbryta för Mere bara tog av i full sken..
Man vet lixom inte vart man har henne, jag känner inte alls igen henne och hon började kolla på saker och får för sig en massa (att hon inte ska gå, eller ska bara ut osv). Så det vart bara några språng för oss på framhoppning, sen försökte jag bara att hon skulle hålla sig lugn. Starten gick och vi kom iväg som vi skulle dvs. framåt men INTE sken...;) Hon hoppade jätte fint och låg på lagomt mycket. Men kändes som sagt inte alls som hon brukar. Kollade på lite saker och kändes inte riktigt med. Men det flöt på bra ända tills vi kom till vattnet, tvärstopp! Hon fick kolla lite och sen kom vi över. Sen fortsatte det bra tills näst sista hindret på banan...ett litet jäkla skitdike...vi har hoppat så mycket större och bredare diken! Men ja. jag red inte ordentligt och kom dåligt emot, sen låg ju även framhoppning precis bredvid, dit hon gärna ville dra sig. Men vi kom över där tillslut också och kom i mål. En bra bana med mycket typhinder. (2 trappa ner, upphopp, stock, oxer, låda, ris, dike.......;))
Så ja, jag vet som sagt inte riktigt vad jag tyckte om dagen. Jag ska ju egentligen vara nöjd med tanke på tidigare tävlingar...(ska skriva om dom nån dag, så ni ser vad mycket hon faktiskt endå har utvecklats sen sist) och hon har inte alls mycket erfarenhet av just heldagar med tre moment eller mycket tävlingar. Men jag antar att det är lite av en mognadsgrej också. Hon behöver komma ut och vänja sig. Jag tror inte riktigt att hon pallar när det blir så långa dagar och tre grenar och mycket hästar osv. Hon hon stänger bara av då. 
Så Mere var faktiskt jätte duktig! Skötte sig bra även utanför tävlingsbanorna och i transporten, trots väntan. 
En väldigt rolig dag var det iaf! =) Nästa fälttävlan är den 1 juni för oss. =)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-05-13 00:23:07

Tycker du ska vara stolt över både dig själv och Mere! :)
Hoppningen såg jättefin ut, och även terrängen trots två stopp. Och med tanke på vad du skrev om förra årets tävling är detta ett super framsteg! :D

Svar: Jo jag ska nog vara det! Haha, ja med tanke på förra året är det stoor förbättring! ;)
Alexandra None

Postat av: Cindy

Publicerad 2013-05-13 22:11:25

Klart du ska vara nöjd!! Såg ju jättebra ut på båda filmerna och framför allt så såg det riktigt roligt ut!! Ja lite tråkigt med stoppen, men det är bara o ta nya tag:D

Svar: Tack! :D Jo det var riktigt skoj, förutom stoppen då! :)
Alexandra None

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-05-15 20:30:08

Det såg jättebra ut!! Trist med stoppena bara.. Men det tar du igen!! :D

Svar: Tack! Haha, det ska vi!! =)
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela