Glaad! =)

Publicerad 2013-05-03

 
Är på otroligt bra humör idag! Det är fint väder och revbenen känns såå mycket bättre!
Var till läkaren igår eftersom jag var tvungen att ha sjukskrivning från igår. Han trodde inte att det var en fraktur på revbenen iallafall men så hårdhänt som han var när han tryckte kunde det lika gärna blivit det...typ! Men fick sjukskrivning 1 vecka till. Men som det känns idag kommer jag kunna börja jobba på måndag och återgå till mitt "vanliga" liv. Det har blivit otroligt mycket bättre på bara en dag! Har läst lite på internet och då skriver många att bara det vänder så går det fort. Ondast gör det att sova, annars kan jag nästan röra mig som vanligt. Fast ofta har det vart så på morgonen och sen får jag ondare under dagen. Men känns det bra i eftermiddag ska jag hoppa upp och rida lite. För shit vad jag har saknat det! Jag vill bara att allt ska gå tillbaka till det vanliga. Nog för att det kan vara tufft när man jobbar och ska hinna med två hästar osv. Men det är såå mycket bättre än det här! Och jag vill bara kunna göra allt jag vill och inte känna mig begränsad. Gud vad jag tycker synd om folk som behöver ha det så här under en så mycket längre tid. Jag har ju bara vart dålig i 1 vecka och två dagar, och inte kunnat gjort det jag velat och tycker att allt har känts så jävla jobbigt och irriterande! Men det finns ju folk som har det så i flera månader.. Bla annat var min mamma dålig i ryggen under en lång tid och sa att det var så jobbigt att inte kunna göra något, för hon är en väldigt aktiv person. Och jag tyckte inte att det lät så farligt för hon fick ju hjälp med det hon inte klarade osv. Men nu har jag väldigt mycket mer förståelse för det och är glad att detta inte var värre än va det va.
Mere & Blackie har fått det ganska lugnt under veckan, med longering och löshoppning en dag. Haha, när vi löshoppade, Mere bara springer och springer gå inte att få stopp på henne. Så hon gjorde av med rätt mycket energi! Men hon lyfte faktiskt bra på fötterna och tog i. Blackie fick bara hoppa ett par språng och lyfte jätte fint på benen! Haha, men han sprang med svansen uppe som en liten arab och bara blåste åt allt! Mina fina hästar! <3
Annars har det inte hänt så jätte mycket. Har anmält mig och Mere till första fälttävlan för iår. Vilket bli 1 juni i Linköping. Ska försöka komma iväg på nån mer hopptävling innan och givetvis komma ut och träna på terränghinder! 
 
Ha det bra allihop!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela