Stallet x2

Publicerad 2013-03-23

 
Utsläpp imorse, Sören var med, så då gick det som vanligt smidigt! Mockade och fixade till hästarna och sen åkte vi och hämtade två höbalar, som vi ska ha inne till hästarna. Sören får även se till att fixa en bal ute snart! Mm, du Sören...jag vet att du läser!
Sen åkte vi hem igen och kolla film och tog det lite lugnt innan han skulle iväg och jobba. När han åkte till jobbet åkte jag till stallet igen, och red. Jag hade sån tur att Elin och Cissi var i stallet när jag kom dit och dom skulle precis ut o rida en sväng, så fick jag och Mere följa med! Haha... ja.. Ett halvblod, en travarae och en galoppör. Bästa kombon! Dolly, blir lätt lite het, så hon och Elin skulle gå först. Sen skulle Cissi & Medina gå efter och sist jag och Mere! Väldigt bra träning för Mere! Men hon tycker inte om det! Hon skötte sig bra i början, men jag fick inte riktigt den där bra känslan som jag vill ha och på hemvägen vart hon väldigt på och stod mer på stället och galopperade än överhuvudtaget gå framåt. Så inte världens mest givande pass! Haha, både Dolly och Mere var lite väl taggade tror jag! ;) Men alltid trevligt med sällskap! =)
Efter det red jag Blackie och han fick faktiskt gå på ridbanan idag och han var så fiin alltså! Så jäkla mjuk i munnen, inte en massa tjafs, utan han går bara där han ska. Vi gjorde också några galoppfattningar från skritt, som vanligt fina fattningar i vänster galopp och lite svårare i höger! Men han  jätte duktig. Haha, jag trodde definitivt att han skulle knövla vid utgången, som dom flesta hästar, som inte är vana att gå på ridbanan, gör, men icke! Han verkade tycka det var riktigt behagligt och skönt där! Sen skulle vi avsluta med att skritta av en liten tur, men givetvis ville han inte gå från stallet. Suck! Iallafall tog det inte så långt tid innan han gick och sen skötte han sig! Väldigt nöjd med honom idag! Och så jäkla roligt att han är så fin alltså! =) Åh vad jag älskar mina fina hästar!! <3
 
Cissi & Medina till vänster, Elin & Dolly till höger och så Meres GLADA öron! Haha, hon tycker inte om när hon inte får vara först!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-03-23 20:37:03

Alex, du måste berätta för mig vad du gör med dina hästar för att få en sån stabil galopp direkt från skritt?! De lär ju va riktigt bra musklade o balanserade för att orka o göra det bara.. sådär! ;D
Timber är väldigt trälig o travar gärna in i galoppen.. inte så trevligt tycker ja ;)

Svar: Haha! Dom är ju födda till att galoppa vetu! ;) Haha! Näe, men jag tycker det är lättare att fatta från skritt. Men det krävs ju lite framåtbjudning då och det bukar inte vara ett problem med galoppisarna iallafall! ;)
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela