Solsken!

Publicerad 2013-03-09

 
Både igår och idag, så jäkla skönt!
Igår fick Blackie ledigt. Mere fick gå ut och galoppera tillsammans med Medina. Hon ligger ju alltid på lite mer när det är andra hästar med, men hon fastnar inte längre, utan kändes riktigt fin och lyssnade bra! Vi jobbade i ett ganska lugnt, jämt tempo en lite längre sträcka just för konditionen, haha, dock tror jag det krävs lite mer och längre sträckor för att Mere ska jobba upp den, för hon blir i stort sett aldrig trött eller anfådd efter vi har galopperat. Men hon har nog en grym grundkondition, så det är ju bra! =)
Idag ska Blackie få gå ut och röra lite på sig. Som vanligt är det mycket grunder med honom, jag har inte varit så noga med att han håller form i övegångar m.m utan bara att han lyssnar på hand och skänkel. Men det ska vi nog ta och börja med nu, så han får lite mer krav på sig. Halterna funkar helt perfekt, inget att klaga på där! Jag skulle vilja ha honom lite mer framåt i övriga gångarter, han har inte direkt bråttom... om man säger så... Men han är väldig trevlig i formen iallafall!
Mere ska få jobba mer samlat idag, troligtvis blir det ut då ridbanan inte är så bra för tillfället. Mycket galopp och övergångar, ska även köra lite byten hade jag tänkt. Vill få henne i en låg, ganska djup form med fint stöd på bettet, samt lugn och vänta på mina hjälper. 
 
På väg hem, efter galoppen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela