Shoppat!

Publicerad 2013-03-14

 
Jag har köpt en ny hjälm, en John Whitaker, så himlans fin! =) Så den ska användas till lite mer "finhjälm". Inget jag kommer använda dagligen och slita på. Haha, säger jag nu... Nej men ah, jag ska försöka hålla den fin! Sen beställde jag även en kavaj och fixade licenser för detta året m.m. Ni hör ju vart detta leder.. Vi laddar upp för tävlings säsong här! Hihi! Men faktiskt fick jag lite motivation igår när Mere kunde gå så jäkla bra på "vanligt" bett och va fan, alltså, skitsamma sen om det går dåligt på tävlingarna, kul att ha nåogot att träna och se fram emot! Haha, vi får se hur länge motivationen håller i sig, men kul att kunna vara lite fina iallafall! Från Hööks kom det med två bett, tredelade, och hästgodis! 
När jag kom till stallet stod Mia och Amanda i full gång med att sadla hästarna, och skulle ut på en ridtur, så då hängde jag och Mere med. Vart en ganska lugn tur i både skritt, trav och galopp. Mere kändes jätte fin i munnen, (idag red jag på pessoat igen) hon lyssnade bra och kändes bara allmänt fin! Kul! När vi kom tillbaka till stallet gjorde jag iordning Mere och sen var det bara att börja mocka och fixa till mina fina sötisar!
Blackie verkade lite trött när jag ställde ut honom på gången, när jag skulle mocka hans box, kände igenom honom, och han var varm i benen. Så vet inte om han gjort något i hagen precis innan dom tog in honom, eller om han härjade i boxen innan vi kom tillbaka från ridturen. Hela han var spånig iallafall, så rullat hade han gjort! Men han kändes lika dan i alla benen, inte skadligt varma, utan mer som dom kan kännas efter man precis har ridit eller rört på sig, så hoppas att det inte är något annat! Så fin är han! Men guud vad jag är seg på kvällarna när jag är där! Speciellt om jag är själv, jag går runt och kollar och hittar på saker att göra, pussar lite på Mere, fyller på lite mer vatten, sopar, borstar svansen, gosar med Blackie, sopar lite till... Så går jag sådär fram och tillbaka mellan deras boxar och gör absolut inget vettigt alls! Iallafall så älskar jag det! När det är så tyst och lugnt, bara jag och mina älsklingar! Kom ifrån stallet vid halv 9...yey, duktigt! 
Imorrn ska jag jobba 15.00 - 19.30, så då blir det hästarna på förmiddagen. Får se om dom får lite ledigt, eller om dom får motioneras lite. Hoppas att det inte är såå jävla kallt imorrn....jag vill ju ha vår nu!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela