Jobb!!

Publicerad 2013-03-06

 
Fick jobba idag, i min favorit maskin, i Hasselfors! =) Samma skift som Sören. Så det är skönt då kan jag bara ringa om jag behöver hjälp med något, haha! I alla maskiner finns det ju en sån här komradio så man kan prata med varandra om vad som ska göras eller om det är problem eller ja, vad som...en del dåliga skämt dras vell där också.... Men den är jag för feg för att ropa efter hjälp i så då ringer jag till stackars Sören stup i kavrten istället.....haha... Men endå,  idag gick det riktigt bra, inga stora misstag. Så jobbade 6.00-15.00, timmarna bara flyger förbi i den maskinen! ;)
När vi slutade åkte vi till stallet och mockade och fixade hö och vatten m.m. sen ringde Sörens telefon, så då var det verkstan som har MIN BMW på lagning. ;) Det var tydligen ett hjullager som var trasig, eller hur man nu säger det.. Skitsamma, bilen var klar iallafall, så då åkte vi till Örebo och hämtade den, samtidigt när vi endå var där hoppade jag in på Till Häst, där jag köpte ett nytt täcke till Blackie. Sedan tillbaka till stallet där jag provade täcket, han vart sååå fin! Tyvärr tog jag ingen bild, vilket var lite dumt, för så rent och fint lär det aldrig vara igen... Både Blackie & Mere fick en ordntlig rykt, vilket dom verkade gilla!  Pälsen kändes som silke när jag var klar med dom!  Haha, ingen pälsglans där inte! ;)
Imorrn blir det troligtvis skola igen, om inte någon otroligt snäll människa ringer så jag kan få jobba några dagar till. Men annars överlever jag nog, är kortdag imorrn tror jag. Hoppas på fint väder!
 
Bild på Sören i hans lilla skitmaskin. Jag håller koll så han gör sitt jobb! ;)
 
 
Älskade häst! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela