Igår, måndag.

Publicerad 2013-03-05

 
Det var verkligen inte meningen att jag skulle till skolan igår. Vart från början sen när jag skulle åka, när jag kom utanför dörren halkade jag! Sen skulle jag hoppa in på OK och köpa nått att dricka, näe då hittade jag inte plånboken, så fick panik och letade igenom båda väskorna och hela bilen. Så fick åka hem igen och kolla, och sen var jag ju ännu mer sen men hittade till slut plånboken i ena väskan.... Hade verkligen ingen lust att komma sent till skolan, haha då skippar jag den hellre. Men eftersom jag är en så ordentlig tjej så åkte jag iaf, men efter ett tag började de låta jätte mycket i bilen och det kändes dom hjulen skulle lossna så då åkte inte jag längre!! Körde bara bilen till Hasselfors. Så det vart ingen skola.....så tråkigt..;)
 
I vilket fall, hästarna då!
Blackie fick som vanligt gå ut på skritt tur, vilket inte borde vara så konstigt vid det här laget, men tydligen är det väldigt jobbigt att lämna stallet. Så det var lite bråk, och han hoppade åt sida, eller egentligen klev han vell åt sidan, men jag hade absolut ingen balans då, så jag ramlade av..... Suck. Tillsist kom vi iallafall förbi och resten av turen skötte han sig som vanligt jätte bra! Finns ju inte så mycket mer att säga.. Vi körde lite flyttningar för skänkeln vilket han börjar förstå bra! =)
Mere fick också gå ut en sväng. Vi jobbade inte jätte mycket på formen idag, utan mer det här med att vänta på "signal" så att säga. Vart mycket tempoväxlingar, galoppfattningar och byten. Där jag då vill att hon ska vara lugn och vänta och inte bara chansa eller börja ladda innan hon vet vad vi ska göra. Hon blir alltid lite hård i munnen när vi gör det, men det bryr jag mig inte så mycket om, utan vill mer att hon ska lyssna på hjälperna, än att gå i form. Det funkade bra, men man får ju kanske inte bästa känslan när hon blir lite sådär.
Men överlag nöjd med båda två!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela