Idag.

Publicerad 2013-03-03

 
Jahopp, dags för uppdatering om Blackie och Mere.
Redan när jag precis hoppat upp och vi skulle skritta iväg kände jag att han hade tankarna "bakåt" om man säger så. Och mycket riktigt hann vi inte mer än några meter innan han började, precis som igår. Backade, tog inte skänkel och bara går inte fram! Idag kortade vi iallafall ner vårat lilla bråk till inte ens 5 minuter. Så han gav sig fort. Efter det skötte han sig (som vanligt) utmärkt ända tills vi kom till stigen i skogen, som leder tillbaka till stallet. För där var det givetvis tvungen att springa älg! Suck! Så där blev han lite rädd och ville vända, vilket jag kan ha förståelse för! Men vi kom förbi och efter det vart han lite stissig vilket också är förståeligt. Men sen när vi bara skulle över vägen till stallet, då började han knövla, som han gjort tidigare, att tar man i honom blir han hysterisk, och han blir väldigt "uppåt" står och studsar och hoppar och ja...sånna dumheter. Så fick bli lite arg på honom så han gick framåt iallafall och tillslut gick han fint på tygel hem. Så hoppas att det var älgarna han fick lite "återfall" av och inte att han börjar testa det igen ....Så lite sådär var det idag. Men vi travade iallafall lite också, där han kändes grymt fin! Längtar så tills vi kan komma igång lite mer!
Mere fick ett pass i paddocken och hon var riktigt, riktigt fin idag! Lugn och sammarbetsvillig och kändes även väldigt mjuk i munnen. Vi red igenom dressyrprogrammet några gånger, annars var det dåligt med den "planerade ridningen". Men jag är otroligt nöjd med henne! Hon har nog aldrig känts så fin tidigare. Finns nog inte så mycket mer att säga än det. Hon var bara otroligt fin! <3
 
Imorgon hoppas jag på bättring från Blackies sida och att han funderar på sina dumheter och skärper till sig. ;) Och Mere vill jag givetvis att hon fortsätter är så fiin!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela