Första turen till stallet.

Publicerad 2013-03-16

 
Hade utsläpp imorse. När alla var ute mockade jag och fixade till mina hästar sedan red jag Blackie. 
Mere tänkte jag rida i eftermiddag när jag åker ut, då jag senare har insläppet också. 
Blackie fick iallafall gå ut och skritta på långa tyglar idag. Jag har ju ridit på lite mer nu några dagar, så då kunde han få det lite lugnt. Sen vill jag inte heller att han kopplar ihop ridningen med att han bara ska jobba jämt, utan att det ska vara skönt och avslappnande också, samma sak att man kan gå ut och det blir en lugn tur, som inte är en massa fart och framåt, om man säger så. Så en trevlig men KALL ridtur. =) Han har blivit så himla lugn inne när man gör iordning honom. Haha, fast han ställer sig och slickar på saltstenen helt maniskt ibland alltså! Meres dessutom... För jag gör iordning båda hästarna i Meres box, dels för att det är så träligt att stå på stallgången, för man blir ju lite ivägen för alla andra och jag blir bara stressad av det och sen är Meres box mycket större än Blackies plus att boxdörren är på rätt sida av hästen när man bundit upp den.Och båda verkar trivas med det.
Mere får antingen gå ut eller i paddocken idag, men jag ska rida på samma bett som igår och jobba på lösgörande arbete. =)
 
Ha det bra så länge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela