Drömmar...

Publicerad 2013-03-19

 
Det finns vissa saker i mitt liv som jag skulle vilja göra. Sånna saker som man bara skulle vilja ha gjort och vart med om. En av som sakerna som jag hela tiden tänker på, är galoppen. Jag har jobbat i ett galoppstall i sammanlagt lite mer än ett år och det var så jäkla roligt! Jag älskar fullblod och jag älskar fart och det finns inget bättre än det kombinerat! Och galoppsporten är som en helt annan värld! Det är amatörlicensen som jag skulle vilja ta och rida lite löp, jag har ju gått den kursen, men klarade inte tiden för konditionstestet.... Och det är mycket som gör att jag inte riktigt kan få ihop mitt vanliga liv med galoppen så att säga... För det första har jag ju egen häst, eller egna hästar har jag ju! Och dom står där dom står. Och det är inte jätte många galoppstall som man kan ta med två egna hästar till och bo där. Det stallet jag jobbade i gick det ju bra, men det var långa arbetsdagar och sist jag var där (i november, förra året) kände jag bara att jag vart så stressad och hann inte alls med Mere som jag ville. För även om man får jobba med hästar hela dagarna vill jag fortfarande hinna med mina egna hästar utan stress och rida dom seriöst och bra. Och visst, på något sätt skulle det säkert gå att fixa amatörlicensen utan att jobba i ett stall, men jag vill ju inte bara ha den utan jag vill vara seriöst med det! Och verkligen bli duktig och hållas inom det. Och för att få rida något löp överhuvudtaget lär man ju ha någon att rida för, vilket oftast är genom den man jobbar för då... Och jag har kollat om det inte finns något stall i närheten, där man kanske skulle kunna få rida på helger eller liknande, men här runt omkring är det rätt så dåligt med galoppstall. Jag vill för mycket tror jag... och tänker för mycket...Haha...Men ja, vi få vell se hur saker löser sig. 
 
Jag och fina Faahem. <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2013-03-20 08:28:48

Drömmar måste man ha för att må bra själv och utvecklas! Lycka till med din dröm!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela