Bästa dagen!

Publicerad 2013-03-15

 
För det första är det ju fredag. ;)
För det andra vart jag utskriven från skolan.
För det tredje börjar jag jobba för Karlskoga Kommun den 2 April! =)
Sen dessutom har jag världens finaste hästar! Blackie skötte sig jätte bra idag och hans ben kändes fina, lite knövel när vi skulle från stallet, men det skiter jag i! Vi tränade på skänkelvikningar, sluta och galoppfattningar. Han gjorde såå sjukt fina fattningar från skritt i vänster galopp, höger har han dock lite svårare för, men han har ju endå lärt sig så fort! Och vi har ju inte tränat mycket  på det! Jätte nöjd med honom! 
Mere fick gå på ridbanan, med tanke på min nyfunna motivation! ;) Jag testade ett av dom nya betten som jag köpte igår, ett tredelat äppel, eggbett, (ett godkänt bett att tävla dressyren på alltså) och hon var bara så fin! Hon bara gick där hon skulle, inge tjaffsig eller hård i munnen. Vi red igenom dressyrprogrammet till fälttävlan, eller det programmet som oftast brukar vara, några gånger, haha, så nu kan hon det utantill, i princip. Haha, nee, men hon lär sig ju så fort, specillt vid dom ställena där det ska galopperas, eller ännu bättre, öka galoppen! Men det kändes faktiskt jätte bra trots mina ganska höga krav på henne. Så nu är jag taggad!! Anmälde oss till två tävlingar idag. Hoppning, 80 & 90 cm i Karlskoga 30 Mars, och så debutantfälttävlan i Mantorp 19 April. 
Sen var det ju jobbet i Hasselfors idag då. Min älskade maskin (180) skulle ut på andra äventyr och lämnade mig att köra trucken istället... Och jag har vart lite nervös över det, för truckarna är ganska så mycket större än volvon. Jag har ju kört det tidigare och jag vet ju att jag kan, men jag känner mig betydligt mycket säkrare i volvon.. Den trucken jag körde idag väger 60 ton tom, alltså utan timmer i gripen. Med full grip väger den kanske 70-75 ton sammanlagt, det handlar om ganska stora vikter alltså!  Dessutom är det ju fredag, så den som kör mellan 15.00-19.30 kör alltid själv. Eller man kör ju tillsammans med en mätare, men det är ingen mer som kör maskin om man säger så. Och det tycker jag också är lite jobbigt, IFALL det skulle hända något då MÅSTE man ju lösa allt själv. Sen körde vi även mättimmer, så då måste man ropa ett nummer på den läskiga radion till mätaren. Så ja, ni hör, jag hade en tuff arbetsdag! ;) Nee men det gick faktiskt jätte bra och det var riktigt roligt! Så en helt underbar dag har jag haft! 
Imorgon har jag utsläpp på morgonen och även insläpp på kvällen. Så blir mycket i stallet!
 
Blackies gulliga öron, från dagens ridtur.
 
 
Utsikten på jobbet idag. =)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela