Pay & Jump 9 Juni

Publicerad 2013-06-23

 
Mere och jag var ju som sagt iväg till Hallsbers ridklubb på pay & jump. Meningen var ju att Blackie skulle åkt dit, men han skadade sig ju i transporten. 
Var ju inte alls nöjd med hoppningen sist vi tävlade i Linköping Mere stannade två gånger och även rev två gånger. Den här gången hade jag både spö och nosludden på och det gick betydligt bättre. ;) Spöt behöver jag ju inte använda, utan har det mest ifall, och om hon kollar på något lägger jag bara på det på bogen, och nosludden verkar faktiskt lugna henne lite iaf. Vi var med i 90 och 100  cm. I 90 var vi felfria och i 100 rev vi ett. Givetvis nöjd att hon hoppa utan att kolla på en massa men ingen bra känsla. Blir för mycket fram och tillbaka, och vi får inget flyt och jag vågar inte riktigt släppa efter. Men inga dumheter för övrigt, så det får jag vell iaf vara nöjd med! =)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-07-02 22:00:26

Duktiga ni! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela