Lite terrängträning.

Publicerad 2013-07-28

 
Cissi tipsade mig om en liten terrängbana utanför Karlskoga. Man kan vell kanske inte kalla det en "riktig" terrängbana. Men det var en liten slinga dom hade gjort iordning med rivningsbara naturhinder. Så perfekt för Blackie att åka o träna på. Han skötte sig bättre än vanligt i transporten, lite iallafall. Väl där red jag fram och letade hinder. Det var lite svårt att hitta runt banan men till sist så. Blackie kollade på hindren första gången, vissa stannade han på och vissa kunde jag "tvinga" över honom. Men bara han hoppat dom en gång är det inga problem. Haha... Fast ja ramlade av idag ...oxå,., Blackie gjorde sin numera kända tvärnit och som vanligt flög jag av! Men nångång lär jag ig vell att sitta kvar då oxå. Han är ju riktigt fin att rida, längtar tills vi kan komma ut på terrängbanorna! Himla rolig att rida, men det går inte att lita på honom för fem öre, rätt som det är gör han en tvärnit eller slänger sig åt något håll. Men jag tror han är lite sån att han flippar ur lite när han inte är helt säker på vad som ska hända eller vad han ska göra. Så han behöver nog tid att mogna.
Måste bara lägga ut den här videon och visa vilken fin hoppteknik Blackie har. =) Tror verkligen på denna lilla häst! Hur som helst så kan man inte annat än skratta åt honom, än hur jobbig han kan vara ibland. <3
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-07-30 10:19:29

Det är så underbart att se på er! Allt ser så lekande lätt ut! :) Vilken fin teknik han har!!

Svar: Ja han hoppar riktigt bra och enkelt! :) han är himla rolig att rida!
Alexandra None

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-08-04 22:12:05

Haha aaw va goa ni är! Jag säger som Camilla, allt ser så lekande lätt ut! :D

Postat av: Emma

Publicerad 2013-08-08 01:26:56

Det ser bra ut! :) Ska bli spännande att följa honom i framtiden

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela