Hoppning.

Publicerad 2013-07-28

 
I torsdags hoppade jag hästarna. Mere har jag framförallt börjat hoppa högre och bredare än vad jag gjort innan. Hon blir lätt springig och slarvar när hon hon hoppar. Vilket är synd. När jag höjer brukar hon va i hindret ett par gånger, men sen skärpa till sig och får då ta i. Ofta drar hon bakbenen under sig istället för att sträcka ut mer. 90 cm kan ju i princip vilken häst som helst kravla sig över, men när det blir lite högre krävs ju faktiskt lite mer teknik för att klara det. Jag la även en markbom en bit framför hindret för att hon skulle bli tvungen att hoppa och hålla upp bakbenen mer, Vilket hon faktiskt gjorde men fortfarande mycket vi behöver träna på. Sen blir hon ju alltid väldigt på. Men märker att ju mer vi hoppat högre desto mer tar hon i även vid lägre höjder, så det e ju inte  bara det att hon är nochalant, utan har bara ingen vidare teknik. Så mer jobb med det! 
Blackie är ju min lilla hopp ponny! Han är ju så grymt duktig, hoppar jätte fint och är trevlig att rida. Det går så lätt allting. Skulle vilja ha lite mer bjudning mot hindrena, men det tror jag kommer. Han är ju så okomplicerad i själva ridningen och jätte smidig över hindren. Däremot är han ju aningen svårare i psyket. Haha, jag ramlade av även denna dag! Men den här gången var det faktiskt inte för att han kom på något konstigt, utan vi kom fel på ett hinder, så han fick med sig bommen som hamna framför honom, vilket han givetvis vart rädd för så då tvärstanna han och jag ramlade av. Haha dock fick ni inte se den avsittningen i filmen den här gången ;)!! Men annars gick det bra. Han försöker jag bara rida lite lättare banor/ svängar med och att vi ska komma in i hoppningen mer bara. =)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cindy

Publicerad 2013-07-30 10:28:10

Haha alltså åååhh va söt han är Blackie!! Står nästan på stället o bara studsar:)

Svar: Haha, ja han e en riktig liten buse! ;)
Alexandra None

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-08-04 21:56:10

Haha, man kan inte bli mer än glad när ni är på film, det är så busigt jämt, haha! och dina kommentarer till hästarna :D

Svar: Haha! Ja mina små galningar! Mm mina kommentarer... Kan inte va tyst när ja rider. Har tänkt ta bort ljudet på vissa videos, men de blir ju oxå lite dumt.. ;)
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela