Hoppning, Glanshammar 17 Juli

Publicerad 2013-07-18

 
...Med Blackie, och hans första tävling!
Tävlingarna började kl 17. Så jag jobbade fram till kl 13 och sen åkte direkt till stallet och fixade allt där, tog in Blackie och snyggade till honom. Som alltid kliver han rakt in i transporten. Dock vågar vi fortfarande inte köra honom med mellanvägg och bommar, utan han står lös, bara fastbunden i fram. Han är inte rolig att köra. Han står och skriker och sparkar/bockar precis hela tiden... Jätte tråkigt, men det e vell bara att träna på. På tävlingen var han faktiskt helt ok. Kollade lite och givetvis gnäggade..(detta eviga gnäggande...) Men han var inte helt hysterisk. Jag efteranmälde mig ju, vilket var otroligt smidigt eftersom jag då kunde gå in på framhoppningen när jag ville. Och vi kunde rida själva där ett tag. Han skötte sig faktiskt över förväntan! Hoppade framhoppningshindren utan att kolla och skötte sig bara allmänt bra! Han tyckte det var lite halv läskigt när vi skulle in på banan. Det var mycket färgglada hinder med både grindar och plank så det kan jag förstå att han kollade på. (Vi har bara åkt iväg en gång till en annan ridbana och hoppat hinder, men då var det bara gamla färglösa bommar i princip. )
90 cm, Clear Round; Dålig bjudning och ojämn runda, med två stopp. Men jag var ändå supernöjd! Tyckte han skötte sig så otroligt bra, med tanke på hur han faktiskt brukar vara! 
Sen anmälde jag mig till en omstart, främst för att jag ville ha en lite jämnare runda som flöt på bättre. Jag tycker det är viktigt att man kommer in i ett bra flyt osv. så det känns lätt och kul för hästen. Och det gjorde det verkligen andra rundan - tills EFTER femte hindret. Då slog Blackie på världens tvärnit och jag flög av.. Så jävla udda är den hästen. Okej, om han hade stannat på ett hinder eller om han blivit rädd för något, men nej.. detta är en av Blackies specialiteter, att helt plötsligt, utan anledning, eller förvaring bara total tvärnita för ingenting.. Jag tycker det e typiskt ponny-dumheter. Men jag kunde inte annat än att skratta, Blackie i ett nötskal... Hemma har han ju testat det där ett x antal gånger och då har jag suttit kvar (även om det vart på håret ;)), men nu var jag så fokuserad på nästa hinder så ja, jag hann inte ens att reagera. Haha! Min fina kavaj vart alldeles dammig!!
Men är otroligt nöjd med honom, han skötte sig jätte bra och hoppade fint. Mycket trevligare överlag om man jämför med Meres första tävlingar tex.. Jag skulle vilja att han bjuder mer på hindren och framåt överhuvudtaget, men det kommer nog bara han får hoppa lite mer. Sen gärna inga tvärnitar! Haha, Mere behöver broms, Blackie behöver gas... Aldrig är man nöjd! ;) På hemvägen skötte han sig lite bättre i transporten iaf. Men vi får fortsätta att åka och träna!
 
 Första rundan.
 
 
 
 Andra rundan..;) Ni får kolla va duktig han är till femte hindret! ;) 
 
 
 
Duktiga, fina Blackie! 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-07-18 23:07:50

Du är så jävla duktig & modig!! Imponerad att han inte är mer tittig på hinder ändå :) Han ser fin ut & ni passar verkligen ihop :)

Svar: Va du e gullig!! Taack! :) Ja trodde oxå han skulle kolla på mer, men han va riktigt cool! :)
Alexandra None

Postat av: Emma

Publicerad 2013-07-18 23:58:25

Tycker det var helt klart bra för att vara hans första tävling =)
Massor av beröm till DIG för att du alltid rider så himla mjukt och fint, och för att dina hästar alltid är så välvårdade och snygga!!!

Svar: Jo, jag är jätte nöjd över hur han var! (Förutom att han kasta av mejj då..xD ) va glad jag blir! Tack!! :D
Alexandra None

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-07-19 12:38:44

Kunde inte hålla mig för skratt när du ramlade av, Gud vilken liten ponnybus han är! Han ser så liten o nätt o söt ut. Väldigt bra ridet o ni kommer nog få det kul på tävlingsbanorna!:)

Svar: Haha!! Jag kan inte heller hålla mig för skratt när jag kollar på filmen. Haha, han är en riktig liten busponny! Men så jävla söt och charmig, så man kan ju knappast bli arg! ;) Tack! När ska Dlight på tävling nästa gång? :)
Alexandra None

Postat av: Cindy

Publicerad 2013-07-19 12:39:24

Oj, anonym va jag :)

Postat av: Cindy

Publicerad 2013-07-19 13:05:19

Haha:) Dlight ska iväg på onsdag till Filipstad, blir en 90 klass:) ska du dit?:)

Svar: Jaha! Va roligt! :) Näe jobbar då tyvärr..:(
Alexandra None

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-07-19 21:48:31

Grymt jobbat som vanligt Alexandra!
Stannade han pga den andra hästen bakom honom på banan kanske? Ser ut som han tittar efter den iaf. Han har ju tom nitat till när han kom upp i front i ett galopplopp eftersom han absolut inte ville vara först, vilket fungerar sådär när man är galopphäst... :)
Han ser iallafall jättefin och GLAD ut, keep up the good work!

Svar: Tack! Vad glad jag blir! =) Jo, det kanske det var, ska absolut tänka på det nästa gång vi är på banan! Han har ju sina ideér! Haha, kan tänka mig det! Blackie..han är verkligen en speciell häst. Tycker så himla mycket om honom! =)
Alexandra None

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-07-28 13:01:13

Haha nee men va typiskt att du fick smaka på banan själv ;) hihi! Men annars är ni så jätteduktiga!! Jag håller med både Camilla o Emma, ni passar så bra ihop, och du gör verkligen ett bra jobb med dina pållar! Stort cred til Dig Alex :) <3

Svar: Hahaaha!! Ja lille Blackie har sina ideer! Naaw tack gumman! <3
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela