Vissa saker ska bara funka!

Publicerad 2013-01-22

 
 
* Ta in hästen själv i stallet utan att den flippar ur helt.
Och man ska inte behöva stå och passa på hästen under hela tiden. Nu menar jag inte att man lämnar hästen helt själv, men att man kan gå o hämta något i närheten utan att behöva oroa sig.
 
* Rida i paddock utan knövel vid in/ utgång.
Hatar när hästarna dumma sig med det. Lite typiskt fullblod tycker jag..
 
* Rida ut på själv.
Jag tycker faktiskt att man ska kunna rida ut på sin häst utan "draghjälp". Tror framför allt att jag inte vill känna att jag är beroende av någon för att kunna göra det jag vill. Inte kul om man måste anpassa sin ridning efter när andra kan eller inte eller bli tvungen att enbart sitta o rida i paddocken för att man inte ar någon att rida med.
 
* Rida med andra, ska funka både på ridbana eller ut. Lite samma sak, det är ju alltid kul att rida flera, tråkigt om man inte kan för att hästen blir dum. 
 
* Lastning.
Tycker det är ganska viktigt att man kan lasta hästen ifall man skulle behöva åka någonstans. Ännu bättre att kunna lasta helt själv, samma sak där att man slipper vara beroende av att andra måste vara med för att kunna åka någonstans.
 
*Uppsittning.
Kunna hoppa upp på hästen utan massa knövel. Hästen ska kunna stå så pass still att man kan hoppa upp utan problem osv..
 
Dessa saker tycker JAG är självklara. Har det inte funkat med hästar har jag tränat tills det gör det.
Men det är just dom självklara sakerna som är såå tråkiga att träna på för man tycker som sagt att det bara ska funka. 
Med Mere har jag fått allt att funka, utom just in/utgång på tävling, hoppas det blir bättre allt eftersom vi är iväg. 
Så nu vet ni vad jag och Blackie kommer träna på här framöver! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela