Vårkänslor!

Publicerad 2013-01-31

 
 
Åh vad jag hoppas att det inte kommer mer snö. Haha, ganska overkligt men endå! 
 
Jag & Sören var nyss till stallet och mockade och fixade, så det är klart! Har kvällsfodringen idag och vill slippa mocka o grejja så sent.
När vi var i stallet va det tyvärr lite mulet men när vi åkte stod hästarna och myste i solen, så skönt för dom!
Mere & Blackie har stått i fyra dagar nu, anar att dom kommer ha en hel del energi när vi väl ska igång och röra på oss. Men det verkar inte gå någon nöd på dom nu iallafall! 
Jag har fortfarande världens träligaste hosta! Och orkar typ inget.
Men Cissi undra om jag och Blackie skulle med på skritt tur imorrn med henne och Medina, så det ska jag vell klara av iallafall.
 
Imorse vaknade jag av att "någon" ringde, inget nummer jag kände igen, haha, trodde det var från Folkhögskolan där dom skulle fråga om ja tänkte skolka länge till, men det var det inte! *Pustar ut*
Det var från ett jobb, som lite extra arbete när det behövs, så ska dit och se vad det är för något imorrn.
Dock kan jag faktiskt försvara mig mot skolan med att jag fortfarande har världens äckligaste hosta och tänker inte sitta och hosta ihjäl mig i ett klassrum, så den får vänta tills nästa vecka, om det blir något....;)
 
En rolig grejj!!
Idag fick jag äntligen hämta ut ett efterlängtat paket innehållande ett par vinterchaps och ett nytt hjälmöverdrag!
Har vart lite väääl lång leveranstid på dom tycker jag nog, beställde dom i slutet av november, började fundera på om hon tappat bort mig, men jag är så nöjd nu när jag äntligen fått dom!!
Chapsen kunde ju kommit bra till användning under vintern och inte nu när det ska bli varmt, bar mark och vår! ;)
Nerrå, tror nog dom kommer kunna användas några veckor till, TYVÄRR....
 
Blackie, Mere & Medina.
 
 
Blackie är lite lättare att få bilder på än Mere. Hon kommer lixom fram till en och nosar så det blir bara en stor mule på bild! (Om det inte bara blir svart vill sejja..)
 
 
Fina sakerna!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela