Va ska man vänta sig tro?

Publicerad 2013-01-24

 
 
Imorrn börjar jag skolan! Visst låter det som någon som verkligen har kommit på va den vill göra och ser fram emot det?! Jag önskar att det var jag som kände så, men det är det då inte!
Jag vart dit skickad av arbetsförmedlingen, Yey...
Det är en kurs som kallas ORM = Orienterande, Repiterande och Motiverande. Alltså en studiemotiverande kurs för dom som inte har slutbetyg från gymnasiet...
 
Jag hoppade av gymnasiet i slutet på 2:an, ett beslut jag aldrig ångrat. Jag vantrivdes så otroligt mycket och har nästan bara negativa minnen av den skoltiden.
Nu säger alla att det här absolut inte är samma sak eftersom det är på folkhögskolan, vilket jag verkligen hoppas på.
Egentligen skulle kursen ha startat den 14e, men det vart flyttat så den börjar imorgon, på en fredag?!
Usch ser inte fram emot det, får ont i magen bara jag tänker på skolan...
 
Idag var jag iallafall inne till Örebro, igen. Där jag köpte lite nya kläder. Har så otroligt svårt att hitta kläder jag gillar, men några plagg fick jag med mig hem som jag var nöjd med.
Tänk va mycket lättare det är att köpa hästgrejjer, då vet man exakt vad man vill ha och vad man tycker är snyggt och vad man ska kolla efter.
 
Efter shoppingturen åkte jag till stallet. Sören hade åkt direkt från jobbet när han slutade, så han var redan där när jag kom och hade mockat åt båda pållarna och höll på med vattnet, så jag behövde bara göra iordning maten till dom, smidigt!  
 
Mere fick ledigt idag eftersom det var så jäkla kallt ...och jag hade ingen större lust att byta om heller i kylan...
 
Och Blackie var fortfarande halt idag, men svullnaden och värmen har gått ner betydligt! Så det går åt rätt håll!
Han fick värsta spelet i boxen förrut!
När vi tog in dom ställde han sig och åt hö hur lugnt som helst, i säkert 1 timme, sen bara helt plötsligt, så började han typ hoppa och sparka bakut och pep! Bushäst!
Så ser han sådär lite halvkaxig ut! =)
 
Nu ska jag duscha och försöka sova.....e så himla nervös för imorrn.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela