Utsläpp & ridning!

Publicerad 2013-01-27

 
 
Jag hade som sagt utsläpp imorse, alla hästarna skötte sig kanon!
Sen mockade jag och gjorde iordning hönäten och vattnet till Mere & Blackie.
 
Sen vart det en skritt tur på Blackie. Idag bestämde jag mig för att testa en ny runda. Eller idag, jag kunde inte sova igår, så jag låg och planerade mina turer långt in på natten innan jag kunde sova. Men jag tyckte iallafall att det kunde vara vettigt att rida en annan runda idag, just för att det inte ska bli värsta gejjen att ta en ny väg någongång. Så det vart helt åt motsatt håll mot vad vi brukar rida ifrån stallet. 
Vi red förbi hästar, hus och folk. Och det fanns massor att kolla på! Men han skötte sig hela vägen! Han verkar väldigt orädd och tuff!
Så stolt man blir! =)
 
Mere fick en riktig långtur idag, blandat med både skritt, trav och galopp! Red på nedre ringen. När man ridit på vanligt bett ett tag kan hon börja ligga på mer och mer och inte svara så snabbt och känsligt som jag vill, så då brukar jag försöka rida på den nedre en eller ett par gånger i veckan, så svarar hon mycket bättre!
Även idag kändes hon superfin i traven och kändes väldigt lyhörd! Fina Mere!
 
När allt var klart i stallet åkte jag tebax till Laxå en stund. På vägen dit fick jag ont i kroppen och mådde bara allmänt dåligt, feberkänning.
Sören och jag tog oss iallafall till mamma där vi åt tacos! Gott!
 
Mådde inte bättre sen när vi åkte hem, men nu har ja tagit alvedon och en varm dusch så nu känns det lite bättre iallafall.
Får se om jag åker till skolan imorrn, haha, känns seriöst att va sjuk andra dagen, speciellt eftersom det är den kursen det är också, men va fan. =)
 
 
 
Blackie ute på tur.
Dock inte taget idag, utan från våran "vanliga" runda tidigare i veckan.
Visst har han söta öron!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela