Tråkiga inlägg...

Publicerad 2013-01-30

 
 
Nu är de jätte tråkiga inlägg känner jag, typ bara samma sak. Sjuk, vart i stallet, mina små sötaste gulle hästar bla bla bla. Fast sjuk har jag bara skrivit om en gång, eller en och en halv kanske. Max. Skitsamma!
 
Iallafall.....
...så e jag sjuk idag också, hosta! Men mycket piggare för övrigt!
...och jag har vart i stallet...
..och mina hästar e dom finaste och gullegosigaste hästarna jag vet!!!
Så nu va det klart! ;)
 
Ne, men Sören tog hästarna på förmiddagen idag också. Jag åkte ut och hade insläpp som vi normalt har mellan 5-6. Det var is överallt! Inga problem för dom hästar som har broddar, men dom som går barfota var det lite halkigare för, men det gick bra!
Sen hade även jag tagit kvällsfodringen, som är vid 9. Så åkte hem till mamma och hämtade lite brev och räkningar (ja, min post går fortfarande dit...) sen åkte jag till pappa en stund innan jag åkte ut till stallet igen.
 
Har alltid lite panik i stallet när jag är sist där, vill inte glömma något eller att något ska bli fel. Så går o kollar allt typ 100 gånger för att "vara på den säkra sidan". 
 
Skulle något bli fel hittar man det oftast på whiteboard tavlan i fikarummet så snart felet blivit upptäckt och jag vill inte hamna där! Men vi får vänta med spänning tills imorrn och se. ;)
Dessutom har jag kvällsfodringen även då.
 
Fick ett annat roligt besked idag också!
Blev erbjuden jobb på Karlskoga Kommun, som parkarbetare, som förra året.
Jag trivdes riktigt bra där och det var ett helt okey jobb och roligt folk att arbeta med! Så det ser jag fram emot. Och framför allt att ha ett JOBB!!
Nu e de ju bara den där skolan, tills jobbet börjar, att klara av! Men den får vänta ett par dar till, för jag tänker inte sitta i ett klassrum och hosta var tionde sekund! Usch! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela