Täby Galopp!

Publicerad 2013-01-22

 
 
Ja, nu lovade jag att jag skulle börja blogga igen! Så nu ska jag verkligen försöka, kanske inte varje dag, men iallfall några gånger i veckan! Men nu har jag mycket att berätta!! Så nu kanske det förhoppningsvis blir lite inlägg!
 
Nu har det blivit lite nystart också eftersom att jag, Sören och Cissi var till Täby galopp i lördags för att hämta en till liten galoppis! 
 
Lockheed Blackbird kallad Blackie. 
En 4-årig fullblodsvalack.
Caroline (som är proffstränare på Täby, har Stall Malmborg och som jag köpte Mere av och även där jag köpte Sequel för många år sedan) hörde av sig till mig förra helgen och frågade lite hur det var med Mere och sen även om jag eventuellt skulle vara intresserad av Blackie. Han har tydligen vart lite svår och haft lite speciella ideer under träningen på Täby. Men nu på slutet hade dom fått ordning så det funkade riktigt bra.
Men i sista löpet han gick ( i december) hade det tydligen hänt något så han fick en blödning på ena senan i höger fram, vilket givetvis inte är bra som galopphäst för det är en helt annan belastning för dem än vad det är för "vanliga" ridhästar. Vilket var otroligt tråkigt för han hade sprungit riktigt bra nu på slutet.
 
Caroline sa att Mere hade vart en av de svåraste dom haft på Täby och tyckte att jag hade gjort ett bra jobb med henne och att då  Blackie kanske skulle kunna passa mig i och med att han också vart lite speciell. Vilket man givetvis blir otroligt glad av att höra! Det är ju lätt för andra att bara kolla på Mere och bara dömma efter vad dom ser, men att få höra av andra som vet hur Mere vart och hur hon funkar att man gjort ett bra jobb blir man jätte glad av att höra! Lite kul är också att Sandra som red Mere i träning också vart den som ridit Blackie.
 
Så i lördags var vi och hämtade Blackie på Täby. Han verkar riktigt cool, gick bara rätt på transporten! (nu hade han ju ioförsejj fått lugnande, men endå) det är ju inte roligt om det första man får göra är att börja bråka med dom. 
 
När vi kom hem bestämde vi att släppa ihop hästarna direkt i hagen medans det var ljust, plus att jag tycker det är bättre än att dom ska stå inne i boxen och bli stressade.
Så släppte ut Blackie först och släppte sedan in Medina.
Blackie såg skitglad ut och sprang fram för att hälsa och det gillade inte Medina, så hon vände sig och sparka så han fick en spark på bogen, men efter det höll han sig en bra bit ifrån, stackarn! Mere var det inga problem med. Så han har fått hålla sig lite på avstånd , men börjar nu få komma närmre så det är ju skönt! När vi tog in honom i boxen på kvällen vart han orolig och stod o hoppa och typ bocka?! Men efter ett tag lugnade han sig och började äta hö. 
 
Alltså han är så himla söt ser ut som en liten busponny. Otrolig utstrålning, ska bli riktigt kul med honom!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela