Sjuk!!

Publicerad 2013-01-29

 
 
I söndags skrev jag att det kändes som jag höll på att bli sjuk och det vart jag också!
 
Igår vaknade jag och hade världens feber och ont i hela kroppen. Så sjukanmälde mig från skolan, sen låg jag i sängen hela dagen och hade frossa och frös hur mycket täcken och filtar jag än hade! Sören var snäll och åkte och fixade allt till hästarna innan han började jobba. Och köpa foder fick han göra också!
 
Jag brukar nästan aldrig bli sjuk, alltså visst lite förkyld och ont i huvudet och så som går över på någon dag. Men väldigt sällan jätte sjuk! Det här var nog influensan! Enda förklaringen jag har är att jag vart smittad i fredags, på första skoldagen! Ni ser, det är inte meningen att jag ska sitta vid skolbänken!! ;)
 
Idag har jag känt mig lite bättre, ingen feber men sån otrolig hosta och bara allmänt seg! Jag kan inte röra mig förrens jag börjar hosta.
Idag hade jag insläpp också, eller egentligen hade jag det igår, men bytte pass med Mia eftersom jag knappt kunde stå då.
Sören var även till stallet idag på förmiddagen och fixade allt, så jag behövde bara ta in hästarna i princip, så det var skönt. Och bra med lite frisk luft också!
 
Och man mår ju genast mycket bättre bara man får se sina små älsklingar! <3 Båda skötte sig så bra och var jätte lugna när jag tog in dom, så inte så mycket överskottsenergi...än iaf!?
Plockade av täckena och kollade igenom så allt var okey och skorna satt där dom skulle. Blackie kändes jätte fin i benen också, så det var skönt! 
 
Så lite ofrivillig minisemester för dom två. Får se om dom är lika lugna i slutet på veckan! ;)
 
Fick uppdatering från hagen när Sören var där i förmiddags, haha Blackie är påväg ner i höbalen tror jag!?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela