Lite inköp!

Publicerad 2013-01-23

 
 
Innan jag var till stallet idag var jag till Hööks i Örebro för att köpa boots. Varken Mere eller Blackie verkar ju vara såna som trampar på sig, men jag tycker endå det kan vara bra att ha, speciellt nu när dom går med fyra brodd i varje sko runt om, eller Mere gör det nu, och Blackie ska få det nästa gång dom skos.
 
Sen var det den här tavlan....
Alla hästar i stallet har någon slags tavla utanför boxen där man skriver va dom ska ha för täcken och sånt som dom som har ut och insläpp behöver veta. 
Mere har en kombitavla, som är hälften whiteboard och hälften kork, som jag då köpte för snart ett år sedan på ÖoB. 
Så i fredags var jag och Sören runt i varenda affär i hela Karlskoga som kunde tänkas ha nått liknande, för jag vill ha samma saker till hästarna och den fanns inte på ÖoB. Och nej, ja vet! Det kanske inte är det viktigaste att dom har precis likadana saker, men jag blir helt ärligt stressad av sånt!  Jag kunde även tänka mig att köpa två nya som var lika. Sören sa att det var tvångstankar.
I vilket fall som helst var jag runt i varenda affär i Marieberg också, men hittade inget bra. 
Så då var mitt sista chans att åka till Netonnet där jag visste att dom hade sånna kombitavlor (haha, för jag hade suttit och sökt på intenet, sjuukt ja vet..) Så efter guidad tur av Sören, för att jag skulle hitta dit, hittade jag ÄNTLIGEN min fina kombi tavla! Men ramen var lite mörkare än den jag har, så jag köpte två, IFALL det skulle kännas träligt... Så dom ska jag skriva iordning sen! 
 
Efter mina lyckade inköp i Örebro åkte jag till stallet och kolla vilka som stod o myste tillsammans i solen när jag kom.
Mere & Blackie
 

 
Mere, Blackie & Medina
 
 
 
Mereli!!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-01-23 22:38:26

Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser bilderna. Så kul för Blackie att få gå med kompisar igen och han ser så nöjd ut. Pussa på lilla Grågrisen! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela