Halt....

Publicerad 2013-01-23

 
Blackie är halt.
Igår kände jag att han var lite svullen och varm i vänster framben, men hittade ett sår i karleden så tänkte att det antagligen berodde på det, för han var inte halt eller något.
Sen idag när vi skrittade ut (han skötte sig såå otroligt bra, inga dumheter alls!) kände jag efter ett tag att han inte kändes helt ren. Sen va det lixom att ibland gick han helt normalt ibland kändes det konstigt. Jag kunde inte säga riktigt var det kom ifrån heller, han kändes bara inte helt ok stundtals. Släppte iaf ut honom i hagen när vi kom hem och när jag senare tog in honom syntes det att det var vänster fram. Alltså nu e han inte blockhalt, utan han ser bara inte helt ren ut, markerar lixom.
Så han får vila i några dagar så får vi se om det blir bättre eller värre....  Tror dom hittat på något bus i hagen.
Andra benet (höger fram) där han har senskadan, känns iallafall jätte kallt o fint, så det är ju bra! 
 
Hovslagaren var också här idag och slog på tappskon. Blackie skötte sig helt ok! Fast han var lite rastlös, så jag fick stå och ge honom lite mat i handen så han fokuserade på något annat, då stod han minsann still! Typiskt små ponnysar! ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela