Gårdagen!

Publicerad 2013-01-22

 
Igår var jag i stallet tidigt, släppte ut Medina, Mere & Blackie. Sen gjorde jag iordning boxarna, mockade, fyllde hö och vatten. Sen bestämde jag mig för att skritta ut på Blackie, samma tur som dagen innan. Det är en lagom tur tycker jag, finns lite och titta på och en ganska lång sträcka rider man på en gång/cykel väg, vilket är bra eftersom det är bra för senan att gå på hårt underlag. 
 
Han skötte sig superbra! Trots att vi mötte en älg, eller mötte o mötte, den stod en bit in i skogen och började gå emot oss! I vilket fall kollade Blackie bara lite, sen fortsatte. Tror inte han fatta va det va?
Han stod jätte lugnt och fint på stallgången efter ridturen, så duktig så!
 
Efter honom red jag ut på Mere försökte träna en hel del övergångar och att ha ett fint stöd på bettet.
Fina Mere! Det känns verkligen som Mere och jag har växt ihop och utvecklats tillsammans.
Jag kan inte fatta att det snart är ett år sedan jag köpte henne, jag känner henne så otroligt bra och hon känner mig lika bra. Vi vet precis vart vi har varandra. 
Det känner man verkligen nu när man håller på med en ny häst. Hur otroligt trygg jag är med Mere i alla situationer.
 
Jag ser också hur mycket vi lärt oss på ett år, nu när jag ser Blackie och tänker på hur Mere var i början. 
Haha, nu är Mere rena ridskolehästen! Närrå, hon är fortfarande väldigt framåt men man kan tex göra halt var som helst och kolla telefonen och hon bara står o kollar lite och väntar så otroligt snällt tills vi ska gå. Samma sak när man sitter upp och ska rida iväg. Vi kan galoppera en bit o sedan sakta av och SKRITTA lugnt. Och hon ha blivit otroligt fin i galoppen, lyssnar jättefint! - oftast iallafall.
Sen finns även dom gångerna som Mere är supertaggad, oftast om hon har stått några dagar, när det bara kryper i skinnet på henne och hon inte vet vart hon ska göra av sig själv. Men så länge hon inte hittar på dumheter kan jag låta henne hållas, för hon är ju bara så glad! 
Men givetvis finns även gånger som inget funkar och man blir trött och arg på allt. Men faktiskt var det ett bra tag sedan! 
 
Älskade Mereli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela