Första turen!

Publicerad 2013-01-22

 
 
I söndags satt jag för första gången på Blackie.
Caroline sa att han gått på walkern och att det var okej att börja skritta honom nu med tanken på senan alltså.
 
Och jag känner att det är viktigt att få in en rutin, så att det inte blir värsta grejjen sen när man ska sitta upp och ska någonstans. Sen använde jag mig lite av att allt är så nytt för honom än och att han inte bott in sig. För när dom börjar känna sig hemma brukar dom ju oftast bli lite kaxigare och självsäkra och börja testa. 
Då är det skönt att man sett att det har funkat tidigare och att man känner dom lite bättre.
 
I stallgången när jag gjorde iordning honom var han mer vild än tam, men jag lyckades iallafall få på alla saker. Var inte det lättaste att komma upp på honom heller, men till sist så! Jag hade med mig bästaste Mia som ställde upp som förhäst med Nikita. (Ja jag vet, förhäst till en fyraåring, men kändes som det kunde vara bra i början;)) Först red vi lite i paddocken så jag bara skulle känna lite på honom och trots att han ser rätt liten ut kändes han verkligen INTE liten att rida! Han har mycket grövre hals/ nacke än Mere och är mer högrest.
Som alla fullblod när man kommer in i paddocken dom första gångerna går man ett varv sen lixom "Va?! Ska vi gå ett till??
Haha, men Blackie skötte sig helt okey. Känns som han har lite tendenser till att bli istadig, inte vilja gå fram börja backa m.m. Men visade man bara att "jo vi ska fram" så gick han fram. Sen skrittade vi ut, eftersom jag inte ville att det skulle bli tråkigt för honom för det är oftast då dom hittar på dumheter och ville inte börja bråka det första man gör. Han skötte sig otroligt bra!! Haha, fast när det kom snöflingor, eller ja, lite större som kom från träden lixom, framför honom eller på nosen slog han typ med frambenet (lite hingstigt lixom) haha, så sööt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela