2 duktiga hästar idag!

Publicerad 2013-01-26

 
 
Blackie var helt ohalt idag och ingen svullnad eller värme, så det vart en skritt tur för honom.
Han va jätte otålig på stallgången när jag gjorde iordning honom och trampade runt en massa när jag skulle sitta upp. Men när vi väl kom iväg skötte han sig jätte bra!
Man känner lixom hur det kryper i hela han av bus och påhitt men endå sköter han sig så bra!
Ibland slänger han lite med huvudet och piper lite, men säger man bara till honom skärper han sig direkt.
När vi skrittat en bit kände man verkligen att han tyckte de var så skönt att få komma ut och röra på sig! Duktiga killen! 
 
Mere fick ett pass på ridbanan, hon kändes fin. 
Vi tränar ju mest på att få ett fint stöd på bettet och att hon ska bära sig själv nu.
På slutet försökte jag kräva lite mer form och arbete av henne, det funkar ett tag, men man kan inte göra det för länge, för då blir hon mer stressad och hård i mun. 
Men hon börjar bära sig riktigt fint i traven! Skritten är hon alltid lite tjafsig i och galoppen har vi tränat såå otroligt mycket på, men traven har jag faktiskt inte lagt så mycket energi på, så dom senaste dagarna har jag själv blivit förvånad att hon blivit så pass stadig i den!
 
Efter passet skrittade vi av en bit tillsammans med Mia & Nikita.
 
Imorgon är det jag som har utsläpp i stallet, så då blire att fixa stallet och rida direkt på morgonen, sen ska vi till mamma och äta! =)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela