Västerås idag!

Publicerad 2013-02-20

 
Sören och jag var som sagt o kollade på bilen idag, eller ja, jag följde vell mest med ifall han skulle ha bilen så jag kunde ta den andra bilen hem så han kunde ta med den nya direkt! Och det vart bilköp! Sören verkade jätte nöjd så det var roligt! Och jag är nöjd bara det finns ett drag på bilen! Haha, nä, men den har fyrhjulsdrift också, så den är säkert bra att dra med! =)
På hemvägen hoppade jag in på Hööks och kollade lite. Så det blev ett nytt träns till Blackie, han har ju faktiskt inte haft något eget...ett par nya tyglar, gummityglar! Kan knappt rida me andra tyglar än det! Och ett slow feed hönät, också till Blackie. Hästarna brukar komma in runt 17-18 någon gång på kvällarna, så Mere har då redan sitt hönät i boxen. Brukar trycka i så mycket hö som går i hennes nät och sen äter hon det hon känner för. Oftast är det alltid kvar hö i nätet dagen efter. Gjorde ju likadant till Blackie i början, men det gick inte, han bara ställde sig och åt som han aldrig sett hö tidigare, så han hade ju nästan slut på hela hönätet vid sista fodringen som är kl 21! Så nu har jag lagt in 1-2 kg vid insläpp, sen har den som haft kvällsfodringen hängt in hönätet till honom, sen antar jag att det inte tar långt tid innan det är slut då... Så nu skaffade jag slow feed nätet då som är ett småmaskigt nät så hästarna får stå och pilla lite och inta bara häver i sig, så då har han förhoppningsvis hö liite längre på nätterna. Haha, han bara kollade på det först och fattade lixom inte hur han skulle få tag i höet. Sen bet han tag i hela nätet och stod och drog och kastade med det. Men efter en stund tror jag han kom på tekniken! Söt killen!
Han fick för övrigt ledigt idag. Bara tränsprovning för hans del!
Mere gick ett suuperpass på ridbanan! Shit va fin hon var alltså! Jag har ju försökt få henne i en lite mer djup form och att hon ska gå kvar där. Idag gick hon kanon från början! Hon bara var där jag ville. Kändes jätte mjuk och fin!
Vi red mest bara framåt och hade ett fint stöd, men tränade också några byten och hon blir bara duktigare på det! Fast sånt där får man inte hållas för mycket med på Mere. För då räcker det med att jag rör mig pyttelite i sadeln när vi galopperar så tror hon att det är byte på gång, så man får försöka göra olika saker som kanske liknar när man ska göra ett byte men som inte är det. Så hon börjar tänka och känna efter vad jag ger för hjälper och vad hon ska göra utifrån det, inte bara chansa på första bästa grej! Men riktigt nöjd med henne idag! 
 
Blackie i nya tränset!
 
 
Kolla vem som är nyfiken! Ner till vänster syns också Blackies nya "roliga" hönät! Som han var såå nöjd med!
 
 
Mere <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela