Söndagens Pay&Jump!

Publicerad 2013-02-18

 
Igår vart det sent så jag orkade verkligen inte blogga men nu kommer uppdateringen! En lång sådan! ;)
Hade utsläpp i stallet, Sören var snäll och var med, går alltid snabbt och smidigt då! 
Sen mockade vi och fixade allt det andra, när vi var klara med det åkte vi till McDii och åt frukost, sedan hem till pappa där jag skulle byta om och ta med några saker, men när vi väl kom dit kom vi på att det var rätt långt tid kvar tills vi skulle åka, så då slappa vi lite där innan stallet igen. ;)
När vi kom till stallet igen fixade jag Mere och gjorde iordning grejjerna. Sen började det STOORA äventyret!
Vi skulle ju alltså till Köping Ridklubb. Och det finns ju flera aningen konstiga saker med detta, men nr 1 är vell först och främst att man kanske inte åker 10 mil för att rida en liten pay&jump. Nr 2 om man nu endå valt att åka, är att om man inte vet vart det är, kollar man ORDENTLIGT på hemsidan om det finns en vägbeskrivning till det rätta stället.  Nr 3 är att man kanske verkligen dubbel kollar om det är rätt ställe när man sökt på internet. Och nr 4, vad är sannolikheten att man tex ska mitt ut i urskogen bara för att det visar det på gpsen? Men ja, saker blir ju inte alltid som man tänkt sig. Jag gjorde inget av det...
Jag slog in adressen som stod på hemsidan på min telefon, då visade det Erikslundsvägen ett ställe nära köping, men vi skulle till Erikslund och det fanns inte ens med...
Så sökte på Sörens telefon och gpsen i bilen, och båda visade på ett ställe en bit utanför köping som hette Erikslund och rätt adress nr. Så ja, vi chansade på det då! Ehum, det blev fel...kan man säga....Vi köde typ 2 mil på en liten jäkla grusväg, mitt ute i ingenstans, kurvigt och jävligt, så det gick det ju inte direkt fort, eftersom stackars Mere stod bakom.. Och vi litade ju helt och hållet på gpsen, så vi tänkte att den bara valt en J*VLIGT dyng dålig väg dit. Tävlingen, (eller ja, träningstävlingen, va man kallar det) började kl 14.00 ovch vi kom till gpsens slutdestination nästan exakt kl 14, jag hade planerat att vara där vid 13.30 SENAST alltså en halvtimme försent, och snabbt insåg vi att vi inte ens var på rätt ställe eftersom att det inte fanns något där! Jag fick panik! Jag ville ju verkligen vara med! Höll på och börja gråta...haha. Och vi hade ju ingen aning om vart ridklubben ens låg! Dessutom var det pissdålig täckning, men till sist hittade jag "karta & vägbeskrivning" på deras hemsida, och var på "rätt väg" dit. Ringde till den som var ansvarig för tävlingen, och hörde om det ens va idé att åka dit, vart dom var i klasserna, men hon sa att hon tyckte jag skulle åka för dom hade inte kommit så långt. Så vi var där på ca en timme! Puh! Spang in och betalade anmälningavgifterna och kollade igenom banan, sen ut och fixade Mere. Men det vart alldeles lagom tills vi skulle in och rida. Vi fick hoppa fram på hinder 2 & 3 på själva banan, och var sammanlagt 4 på banan samtidigt. Och gud vad Mere är fin! Vi har inte hoppat ordentligt på ganska länge, och sist vi var och tävlade och hoppade lite mer färggranna hinder var i oktober...Men hon kollar inte på nått! Tvekar aldrig på ett hinder! Så himla fin! I 80 rev vi 2:a hindret, och i 90 rev vi 3:e hindret, men hon var så otroligt fin! Framförallt kändes det att styrningen funkade bättre än sist, och givetvis galoppen som vi tränat så mycket på för att få ett lite mer kontrollerat. Så jag är såå nöjd med henne! <3
 
 
90 cm:
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-02-18 21:04:25

Bra jobbat! Tänk om människor som ser er ute på tävlingar egentligen visste hur svår Mere har varit och vilket bra jobb du gjort med henne!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela