Skritt, skritt & skritt....

Publicerad 2013-02-02

 
 
Ja det är stenhårt i backen, så går inte att göra så mycket. För Blackies del är det ju ioförsej bra, han ska ju  enbart skrittas ett tag och helst på hårt underlag, så det kan ju inte bli bättre. Men Mere får ju tyvärr också bara skritta nu då, fast jag tror inte det gör henne så mycket! 
Blackie skötte sig otroligt bra idag! Vi red ut tillsammans med Cissi & Medina. Försökte jobba honom i lite mer form, att han ska söka sig mer nedåt och inte fastna. Funkade väldigt bra, han verkar 1000 gånger enklare i munnen än Mere,  så jag tror han kommer bli väldigt rolig att jobba med när vi kommer igång lite mer och framför allt inte vara så otroligt svår och känslig i munnen som Mere varit.
 
Mere fick som sagt också skritta och även hon jobba på formen, nu kräver jag aningen mer av henne och som jag skrev igår ska jag börja kräva att hon går i en stadig form hela tiden, för det ska inte vara några problem nu.
Hon har fått blivit lite bortskämd, jag rider på lite långa tyglar ibland och hon går i låg form, och slår upp med huvudet, men jag brukar inte bry mig så mycket. Men nu är det precis dom sakerna som vi måste börja träna på om vi ska få liiite bättre dressyrpoäng i år! 
Hon blir lätt tjafsig osv, men är man på henne hela tiden går hon där hon ska, så det är bara att göra det till vana nu! Vi fick sällskap av Mia & Nikita. 
 
Imorgon har jag utsläpp, så då fixar jag allt direkt på morgonen! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela