Senaste veckan...typ.

Publicerad 2013-02-08

 
 
 
Nu har det vart otroligt dålig uppdatering, ja vet!!
I måndags var jag ju på möte med Riksbyggen i Karlskoga, där vi skrev lite papper, och Tobias visade mig, mina områden som jag kommer ha och maskinen jag kommer att köra. 
Jag kommer alltså att ploga snö när de behövs, mestadels är det runt hyreshus.
Så redan i tisdags kl 3.30 vart jag utringd!  
 
Maskinen var absolut inte svårkörd, mot vad jag har kört!;) Nerrå, men  det var inga problem, men det svåra var att veta vart man skulle lägga snön, hur man skulle ha plogbladen för att det skulle bli bäst och hur man skulle köra för att det skulle bli smidigast. Men nu har jag ju som sagt kört tre gånger (tis, ons och tors) och tycker det funkat bra!
Dessa dagar har jag ju då inte behövt gått i skolan.
 
Så skitsamma i va jag har gjort och inte nu, det intressanta är ju endå mina små sötnosar!
Dom har mer eller mindre haft semester den här veckan. I måndags var det så tråkigt väder, så jag hoppade över det. I tisdags fick dom komma ut på skritt tur. Jag trodde att Blackie skulle vara en riktig lite buse då (dom härjade  som sjutton i hagen innan) men han skötte sig exemplariskt! Och halterna, på tygel, funkade oxå bra. Duktig va! ;) Men det var så sjukt dåligt underlag, hade kommit jätte mycket snö och under snön var det blank is på vissa ställen så det var aningen halkigt. Mere fick oxå komma ut en sväng, trodde inte det skulle vara lika halt för henne eftersom hon är ordentligt "vinterskodd" med snösulor och 4 brodd i varje sko runt om. Men det gjorde inte mycket skillnad. Men det var så sagolikt fint ute, massa snö hade fallit och blivit så tungt på många grenar så dom hängde över hela vägarna! 
 
 
Haha, Blackie höll ett ordentligt öga på dom mystiska grenarna. 
 
 
 

Mere
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela