Sandnig och ridning!

Publicerad 2013-02-19

 
Idag har vart en riktigt rolig och intressant dag! 
Egentligen skulle jag till arbetsförmedlingen imorse, men istället vart det jobba, så fick åka ut med min lilla söta maskin och sanda! Efter det vart det direkt till stallet och mocka. Sen började jag med Blackie! Idag var det den snälla, trevliga Blackie som jag fick med mig på ridturen! Igår skötte han sig ok, men var så hård i munnen, så idag åkte pessoat på. Det vart en heeelt annan häst, han vart så känslig och fin, lyssnade jätte bra! Vi tog samma runda som igår, fast åt andra hållet. Givetvis var han bara tvungen att testa lite att vända, men det är som jag knappt behöver göra något, han kommer lixom på själv att det inte är någon idé, så ger han sig. Eftersom han kändes så lugn och trevlig travade vi lite, inte långt, men haha, lite längre än 20 m den här gången! Senan känns helt ren och kall så bara den fortsätter att kännas bra ska vi komma igång och trava lite mer! Blackie verkade nöjd att få köra ett lite annat tempo än enbart skritt, riktigt fin! Det var så roligt idag, för jag kunde verkligen bara ösa beröm över honom! När det blir bråk osv måste man ju givetvis berömma när dom tänker rätt, men idag hade han en sån bra inställning, positiv och verkligen försökte förstå osv, och det är ju en sån inställning man vill berömma!! Riktigt nöjd med honom idag! =)
Mere verkade lite trött igår efter ridturen och Mia sa att Mere hade vart lite väl lugn igårkväll och idag när jag kom till stallet åt hon inget utan stod bara i hagen, så då fick jag vart jag verkligen orolig!
Men som sagt fixade ju i stallet först och sen när jag kollade ut igen höll hon på och mota med stackars Blackie, så henne var det inget fel på minsann! Så hon fick ett pass i paddocken! Var tjaffsig i början, men jag red på och plockade med henne. Dom flesta hästar brukar ju vara mer tjaffsiga i början och sen bli mjukare när man rider men sådan har ju inte Mere vart tidigare, som jag har sagt! Och jag blir fortfarande lika chockad nu när man fortsätter att rida och hon inte blir mer stressad utan blir finare i munnen! Och herregud så otroligt fin hon kändes efter ett tag! Alltså, ja...jag kan inte beskriva, allt bara funkade! Jätte fint stöd på tygeln, lugn och fin och avslappnad och det bara funkade! Vissa korta stunder kändes det bara helt magiskt alltså! Alltså jag typ ryser för hon bara går så jäkla bra! Så vi ska ju givetvis jobba på att dom kortare stunderna ska bli lite längre! =)
Sen hjälpte jag till att rida en annan häst i stallet. Susannes tinkersto Kendra! Hon är 5 år och inte så jätte mycket riden tidigare. Så Susanne, Mia och jag grejjade lite med henne. Det är ju verkligen inte min typ av häst, haha, är ju kanske lite skillnad mot fullbloden, men Kendra var otroligt trevlig, jätte bra inställing och försökte verkligen att förstå och göra rätt! Vi skrittade mest och travade några varv åt varje håll. Sån duktig tjej så! Just det att dom vill förstå är något jag tycker är väldigt viktigt! Sånt ska berömmas! Så tre trevliga turer idag!
Imorrn har jag insläpp, får se om dom får ledigt imorrn för på em ska jag och Sören åka och kolla på en bil så då kanske jag inte hinner rida. Hoppas hoppas hoppas att bilen är bra! Sören har ju kollat efter bil ett tag, men inte hittat någon direkt intressant. Men så gick hans ena bil sönder nu, så då "passa det" ju bra! Och mitt enda krav är att det ska finnas drag på! Eftersom att man INTE skaffar en bil som inte har drag! (som bilarna han har nu TEX). Men det skulle bli så jäkla mycket smidigare att åka någonstans med hästarna alltså, om man slipper låna en bil så fort man ska nånstans! Så vi får se! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela