Samtal från Folkhögskolan...!

Publicerad 2013-02-01

 
 
Nästan precis efter jag la ut förra inlägget ringde dom från Folkhögskolan. Eller ja, dom, men våran klassföreståndare. Men han hörde bara hur allt var med mig och så.
Alltså jag fattar ju hur det verkar när man går en kurs där alla i klassen inte har slutbetyg pga av olika saker, men skolk och frånvaro är nog en av anledningarna. Så är man där första dagen och sen sjuk i en vecka!
Men han förstod iaf! 
 
Hade kvällsfodringen idag, vid 9 alltså.
Efter att alla fått mat, kollade jag igenom Blackie & Mere.
Mere mådde bara bra och Blackie också för den delen, men han hade fått några sår på benen (känsliga fullblod!).
Ett pytte litet på innersidan på vänster fram, så han var lite svullen där. Och sen ett broddtramp på höger bak, precis nedanför kronranden, mer på hoven om man säger. 
Så jag tog ut han på gången och tvättade rent det och grejjade och han stod blixtstilla alltså! Rörde sig inte en enda gång! Han kanske var i chock kraken.. ;)
Nejdå! Men lite onaturligt kanske när man gör rent sår osv. Men så duktig!
 
Haha, det skulle vart Mere! Hittar man ett sår på henne och känner på det kanske 1-2 gånger så har stackars kraken så ont sen så ajj ajj ajj, då kan man inte ens kolla på det utan att det gör ont! 
Lite vääl överkänslig kan man tycka...
Men de e så synd om henne såå! Min lilla prinsessa!!
 
Blackie var iallafall inte halt eller något, så det var nog ingen större fara! 
 
Det är ju tyvärr det tråkiga på vinter när dom måste gå broddade. Det blir oftast lite tramp och sår bortikring. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela