Mysdag!

Publicerad 2013-02-08

 
 
Igår hade jag en riktig mysdag i stallet. Jag var själv i stallet på kvällen, så det var bara jag och hästarna, hur mysigt är inte det?! 
Båda fick en ordentlig rykt! 
 
Och jag måste bara skryta lite över mina otroligt snälla fina hästar. Är jag själv i stallet, brukar jag jämt ha boxdörren öppen till Mere o grejja i stallet, hon går aldrig ut, utan står snällt kvar i boxen. Nu står hon oftast och äter och är helt ointresserad av att gå ut oftast, men hon vet väldigt väl att hon inte får gå ut.
Igår då provade jag att ha boxdörren öppen till Blackie oxå, han är ju så otroligt sällskaplig av sig och vill att man ska stå och gosa och grejja med honom hela tiden. Men ojj vad väl han förstod att han inte fick gå ut. Han tog något litet steg ut nångång, men då sa jag bara nej, han är så otroligt smart! Så jag gick och grejjade i stallet, sopade och plockade, o han stod såå snällt o bara väntade! Så jäkla gullig är han!!
 
Man kan ju bara inte gå förbi det här utan att gulla lite! 
 
 
 
Tycker att det kan vara en ganska viktig sak, att hästen inte bara slänger sig ut så fort man öppnar boxdörren. Utan återigen detta med att lära sig vänta! Jag brukar dessutom vilja att som ska backa undan när man kliver in i boxen, inget bråk och bufflande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela