Mere Music

Publicerad 2013-02-09

 
 
Förra året var jag grymt dålig på att blogga och nu har jag haft Mere i ett år! Så tänkte göra inlägg om Mere månadsvis från året som vart. Så vi börjar vell med Februari 2012.
 
Jag hämtade Mere den 2 februari från Täby Galopp, som dom flesta vet stod hon oxå hos Caroline, i Stall Malmborg. Där jag även köpte Sequel ifrån.
Provridningen gick så otroligt dåligt! Det var typ sken... haha! Men jag ville ha henne endå! Och fick köpa henne! 
 
Mere hade antagligen inte stått i hage med tråd runt, för hon fattade verkligen inte det när vi släppte ihop dom, hon sprang igenom tråden 3 gånger! Men sen höll hon sig i hagen! 
 
Ihopsläppet!
 
 
I början handlade det ju givetvis om att vi skulle lära känna varandra. Hon var otroligt orolig i munnen och gick hon inte med huvudet rakt upp gick hon med nosen i bogen i princip. 
Men hon var väldigt modig och gick fram överallt. 
I början red vi mycket med Mia & Nikita och i paddocken och hela tiden höll hon på med bettet och huvudet upp och ner.
Galoppera kunde vi inte göra i början för det var så dåligt underlag.
När vi väl kom till galoppen var hon som en jäkla ångvält! Även om man tog i henne vek hon bara in nosen i bogen och fortsatte i samma fart! 
 
Första ridpasset här hemma!
 
Vi började också träna att kliva över lite bommar tidigt.
 
 
 
Gångarterna funkade endå okej, och hon vart lite bättre i munnen. Nu kan man ju inte sejja någonstans att det såg lugnt och harmoniskt ut, häst och ryttare blir ett... ja, ni vet, så var det verkligen inte, men det var inte full sken och huvudet var inte käpprätt upp...inte hela tiden iaf!
Nångång under februari var vi oxå till ridhuset, där jag provade att hoppa första gången med henne. Men där har dom riktigt klarblåa bommar, och Mere bara vägrade kliva över dom först! När jag väl lyckades övertala henne tog hon värsta hoppet över! Sen satte vi upp ett litet kryss som jag red fram och tillbaka över och hon var såå himla duktig!! <3
 
Trots att Mere var väldigt stressad i början, (första gångerna stod hon verkligen och skakade i boxen när jag gjorde iordning henne) har hon alltid verkligen försökt att göra rätt och förstå!
Givetvis har hon haft lite invändningar om saker och ting, men hon försöker alltid!! 
 
Älskade häst!!
 
 
Jag bara älskade Mere från första dagen!
Och även om hon var väldigt stressad och orolig kände man verkligen att det fanns mycket potential i henne!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela