Igår, tisdag.

Publicerad 2013-02-27

 
Vaknade av att Jocke ringde halv 7 på morgonen och frågade om jag vill köra maskin, 180in!!! Gaah! Om jag vill! Jag har inte kört maskin (sån maskin) sen september! Det sjukaste var att jag verkligen drömde om att jag skulle få åka till Hasselfors och jobba när jag låg o sov igår då, och sen ringer han o frågar om det! Så ja det var lixom meningen!
Haha! Slapp skolan en dag till dessutom!
Var i stallet först, Blackie fick vara ledig idag och Mere fick gå ut en ganska lång tur, eller lång, men ja, lite längre än vanligt, hon fick verkligen jobba igenom hela koppen i alla gångarterna och jag var riktigt nöjd med henne tills vi var kanske 1 km från stallet (knappt det ens). Då börjar hon som Blackie höll på med där ett tag, ska bara framåt, tar man i henne blir hon hysterisk, jaja, inte jätte mycket men ja, sånt som hon inte hållt på med på många månader! Lixom hallå! Dumheter... Som sagt kan man gå fint åt ena hållet (från stallet) kan man även vara lugn och skötsam hemåt. Så höll på och vände fram och tillbaka med henne, rena dagis nivån för henne egentligen, men tydligen behövde hon påminnas lite. Haha, sen när Mere bli sur och inte kommer undan ställer hon sig och skrapar dyng hårt i backen med ena frambenet! Det körde hon mycket med när vi hade problem att ta oss fån ridbanan till stallet, vilket är en sträcka på 30 m... Hon gör ibland så om vi ridit ett hårt pass på banan tex. och man gör halt och hon börjar bli lite trött, men mest gör hon det nog för att hon är otålig. Mere vill att allt ska gå så fort, hatar att stå och vänta! När vi väl kom hem och jag gjorde iordning henne i boxen höll hon oxå på med fjanterier. Mere kan stå snällt och lugnt själv i stallet. Och hon vet att hon inte får gå ut ur boxen. Nu hade jag henne uppbunden, men endå höll hon på och skulle gå ut hela tiden, så jag fick backa henne om och om igen. Till sist fick jag bli sur på henne och säga till henne på skarpen. Efter stod hon iallafall still i boxen men på mig blängde hon bara... Lilla Merelisan! <3
 
Sen fick jag då åka till Hasselfors och köra min älskade maskin, samma skift som Jimmy och Sören. Japp, min Sören, det var så vi träffades från början! ;) Så jäkla obehaglig känsla först (nu är vi tillbaka om maskinen alltså) ;) jag kunde inget! Haha, och när jag la upp timmer på bordet åkte givietvis några envisa, dumma stockar ner på sidan. Där det låg en massa snö så jag fick inte tag i dom, så ringde till Sören så fick han komma med trucken som når lite längre och fixa till det...ha ha...mmm.. Men bara jag fick köra in mig lite kändes det som vanligt igen! Alltså det jobbet skulle jag verkligen kunna tänka mig att ha! Drömjobbet är ju givetvis att ha eget företag inom hästbranchen, men annars är jag nog inte jätte noga med vad jag jobbar med, jag vill ha ett jobb där jag trivs så jag kan fortsätta hålla på med hästar utanför. Och det där jobbet är precis "lagom" med allt tycker jag! Man blir säkert trött på det också efter ett tag, Nu har ju jag bara jobbat extra där, men det är lätt det bästa jobbet jag haft omman räknar in allt så att säga!
 
Här får man sitta inspärrad! Kan ju berätta att gallret är till för att skydda rutan så att stockarna inte kan komma in till en och hälsa på. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela