I fredags.

Publicerad 2013-02-24

 
Red jag först Mere i paddocken, hon kändes sådär. Inte så mjuk och fin i munnen som jag  vill ha henne. Men vi tränade lite byten. Har ju ridit över diagonalen och gjort ett byte mitt på, men sen när man gjort det några gånger börjar hon ju ladda för det redan när man svänger in från hörnet. Så istället fortsatta jag över diagonalen i samma galopp och gick in på volt vid kortsidan så hon fick gå i förvänd galopp några varv, och när hon sedan känns lugn och fin byter jag. Bytena är ju inte direkt jätte fina, men ibland får hon till något riktigt fint byte! Men som sagt aningen tjaffsig.
Blackie fick gå ut på skritt tur tillsammans med Cissi & Medina. Och han testade lite när vi kom till det vanliga "bråkstället". Helt plötsligt bara tvärvänder han och så lägger i backen m.m. Men han testar inte lika mycket som innan, utan ger sig ganska fort. Han är väldigt av eller på så att säga. Om han inte är dum är han superfin! Jätte mjuk och trevlig, inge tjaffsig alls! 
Sen hade jag kvällsfodringen, vid 21 alltså, så fick jag pussa mina fina gonatt! <3
 
Tror han har fått in tekniken lite bättre nu!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela