Fokusera på det positiva!

Publicerad 2013-02-14

 

Nu måste jag bara få klaga lite först!
Blackie idag.
Han var skitdum.Jag ramlade av. (nerputtad av en pinne..typ). Bara höll på o vägrade att gå. Och jag LOVAR att han siktar på träden, han går verkligen precis så att han har trädet vid sadeln typ, och bara pressar sig emot!! Jag fick dra upp benet flera gånger när han nästan tog fart o rakt in i trädet! Som han vill få av en!! Alltså det är inget skämt, det är helt sjukt!
Både Blackie och jag var nog lika trötta på slutet, så då var det bara att envisast vinner. Tillslut var det jag! Men fy fan alltså! Det var sinnes! Jag hade sån lust att bara ge upp. Och jag vill inte ens veta hur hans sena ser ut imorrn, visserligen kändes den helt okej efteråt men mm...nu kollar vi på det positiva!
Vi kom tillslut igenom det och han vart jätte fin i munnen och skötte sig jätte bra!
 
Efter Blackie red jag finaste Mere!  
Det känns så himla bra när man sen sätter sig på Mere som är så snäll och duktig!
Haha, ja vet! Jag ändrar mig hela tiden, ibland är Blackie den bästa och Mere den på minus listan och nu tvärtom!
Ne, men de som är så skönt och roligt är att Mere vart precis likadan i början! Kanske inte riktigt lika envis och ... konstig...men endå! Man har lixom vart där, där inget funkar och dom testar och dummar sig, men är man bara envis och har tålamod kommer man förbi det, och det vet jag ju! Men det känns riktigt jobbigt ibland alltså!
Idag red Mere och jag lite i paddocken, hade inte jätte höga krav på formen, utan vi körde rätt mycket kort galopp. Tränade på galoppombyten och red på små volter. Skänkelvikning, öppna och sluta tränade vi lite på oxå. Ojj! Nu lät det som vi är värsta dressyrekipaget! Haha, när jag menar galoppombyten tränar vi alltså på att hon ska lära sig att göra dom! Inte att vi sitter och slipar på dom! Förflyttningarna kan hon helt ok, så där tränar vi mer på att utveckla dom men det är alltså väldigt basic än!
 
Nu sitter jag hos Sören och känner mig helt slut. Ont i hela kroppen! Och egentligen borde jag plugga, jag har några uppgifter som skulle behöva bli klara tills imorrn, men ....ja. Helt ärligt orkar jag inte! Och nästa vecka har vi sportlov, eller nej, den klassen jag går i är ju typ särklass genom arbetsförmedlingen så vi har inte sportlov! Givetvis! Men alla lärare är borta iaf, så då kan jag göra klart uppgifterna då! Smart va! ;)
 
Hoppas på en bättre morgondag, den börjar iallafall bra med mitt favoritämne Naturkunskap! (NOT)...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela