Bra dag idag!

Publicerad 2013-02-15

 
Idag var en betydligt bättre dag än igår och jag känner mig ovanligt nöjd med dagen, men när jag tänker efter vad som gjort mig på så bra humör så vet jag inte, för det har inte gått jätte bra idag, men jag antar att jag försökt tänka positvit och inte fastnat i att älta det som har hänt, vilket jag annars är speciallist på! Och det känns som saker ordnar upp sig till sist, trots att det ibland känns som de aldrig kommer att gå.
Dagen började ju som vanligt med skola och ni ska veta vad jag pluggade! Blev klar med en av uppgifterna, äntligen!! Så har en kvar under "lovet", sen skulle vi vell få någon mer på måndag men aja.. Jag var såå duktig!!
Sen till stallet, mockade och fixade mat, Sören var med så han fixade resten. Så va det dax för ridtur med Blackie, ehum ja, vad ska man säga, han stod jätte still när jag satt upp och skötte sig bra dom hela 30 metrarna tills vi kom till stället där vi brukar ha lite delade åsikter. Han bruka vilja gå hem och jag säger då att vi ska fortsätta, så ja...jag ramlade av idag igen...haha..
Han springer ju inte iväg iaf, fast han kommer lös, han bara står där..
Satt upp igen och vi hade ett litet bråk, men tillsist gick han utan protester. Vi red upp till trevägskorsningen, och han skötte sig såå himla bra, lite hård i munnen först men sen vart han fin. Gjorde flera halter och han stod jätte fint på tygel och väntade på att få gå. Precis det vi har tränat på, så det kändes riktigt skönt. På hemvägen skötte han sig också bra, gjorde långa halter där med! (som vi hade stora problem med sist vi red ut) Duktiga häst! Sen kom Elin & Dolly och Cissi & Medina som hade vart ute på tur i skogen så då tog vi sällskap med dom hem. Han vart lite hoppig på ett ställe när Medina kom lite för långt fram, men annars jätte fin! Sen kom vi ju till "bråkstället" igen, så där provade jag att bara vända bortåt igen, så då började han ifrågasätta givetvis, men han gav sig jätte fort, så red lite fram och tillbaka och inga protester! Det känns så otroligt skönt!! Han kommer ju testa igen, men ju mer jag får igenom problemet dessto mindre kommer han testa. Förresten, senan var helt kall och fin idag så det var bra!
Sen red jag Mere i paddocken. Hon var också fin, idag jobbade vi inte heller så mycket på formen, utan tränade på lite samma saker som igår. Mycket galopp och även lite flyttningar i den, sen red vi serpentinbågar i galopp, och varje gång vi passerade mitten gjorde vi halt, och sen fram i galopp igen. Hon börjar bli riktigt fin och duktig i fattningarna nu. När jag fattar galopp drar jag bara bak ytterskänkeln lite och trycker med den, men i början när vi tränade fattningar från halt ock skritt tex beredde hon sig bara på galopp, men nu märks det att hon verkligen tänker och känner efter vilken galopp hon ska fatta. Hon gjorde riktigt fina skänkelvikningar oxå! 
 
Nu kan jag säga att jag är helt slut!!! Har så jäkla ont i kroppen, tack vare Blackie....men jaja, det blir nog bra med det oxå! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela