Hoppträning

Publicerad 2013-12-08

 
Blackie fick vara med på sin första hoppträning här i veckan. Jag vill ju framförallt att han ska få hoppa mer. Då är det bra när det blir olika övningar, som det oftast inte blir när man hoppar själv. Samt jätte nyttigt för honom att träna med andra hästar och få bra tips och ideér från någon duktig! Haha, som ni ser på videon är han inte världens pålitligaste.. ;) Men jag tycker han skötte sig bra! Och han bjuder på hindren och hoppar fint! Sen måste vi bli mer samspelta, men det kommer ju allt eftersom. Tyvärr var det rätt dåligt underlag just när träningen var, för dom hade lagt på ny flis, och hade inte hunnit blanda det, så då vart det lite halkigt, så man fick ta det lite lugnt i svängarna. Imorgon är det hoppträning igen, fast för en annan tränare. Då ska jag hoppa både Mere Blackie. Det ska bli riktigt roligt!
 
Visst e han fin, gulleprinsen!? ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2013-12-10 11:35:48

Åhh va roligt att få se er live!! Va duktig han är lille Blackie!!
Kram
Cissi

Svar: Ja, jag vill se video på er oxå! Iaf nån liten bild! ;) Han sköter sig så bra så! =) Kram
Alexandra None

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-12-11 10:20:37

Haha han är allt lite crazy den där lilleman, haha så söt! ;)
Ni är så duktiga! <3

Svar: Haha, jag vet! Han har sina ideer! ;) Tack!
Alexandra None

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-12-12 16:19:38

Duktiga ni!! Han är en riktig buskorv som vi säger i vårt stall. Men du rider honom SUPER bra!

Svar: Haha, ja det kan man verkligen kalla honom! Åh tack! =)
Alexandra None

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-14 23:07:26

Förlåt om jag är obekväm, Men den ser halt ut?!

Svar: Ingen fara! =) På vilket ben tycker du att han ser halt ut och vart? På den här videon eller på fler (om du har sett)? Jag har kollat på videon och tycker inte att han ser halt ut, men jag är ju oxå van se honom och vet hur han rör sig. Och givetvis kände jag inget när jag red. Dom hade precis lagt på ny flis, så det var väldigt halt, om det kan vara det du ser? För han halkade till lite då och då. Så jag tror både han och jag vart lite "tillbaka", om du förstår vad jag menar! Roligt med en ny läsare, eller iaf en ny som kommenterar! Dock lite tråkigt att du för tillfället ville vara anonym... =)
Alexandra None

Postat av: Ida

Publicerad 2014-01-15 18:41:57

Hej igen!
När jag kikar första 30 sekundrarna... Tycker det sitter bak?! Väldigt svårt att se när det är långt bort. Sen reagerade jag på dennes beteende att tvärstanna och vända, irritationen med svansen för att den är precis som min häst hade lösa benbitar...:) Tack för att du svarade så trevligt! Trots att det är en obekväm fråga!!:)

Svar: Ja, det är svårt att se i bak tycker jag,,, Härom veckan var han halt i bak, men det måste ha vart en sträckning eller nått annat som hänt, för han vart bra på några dagar igen. Man är ju så nojjig med hästarna...=/ Ang. att han stannar och sparkar mm. Det händer i princip bara när det är nya saker vi gör, som tex. träning med mycket hästar, eller när vi åker bort till nya ställen. När han lixom inte vet vad som ska hända. Annars tycker jag han jobbar på väldigt bra. Men det är klart, man kan ju inte var helt säker på det. Men så länge jag tycker att han känns fräsch och framåt rider jag på som vanligt. =) Usch, jätte tråkigt med din häst! Hur går det för den nu? Du har ingen blogg? Eftersom jag e nyfiken och älskar att läsa andras bloggar! =)
Alexandra None

Postat av: Ida

Publicerad 2014-01-16 15:02:23

NU kunde jag fylla i alla fälten! Va inte meningen från början att vara anonym.
Men fick bara fram error ruta:/.

Nu såg jag videon när du rider utan träns o sadel( helt underbart för övrigt) och i höger varv ser det ut som höger bak... Vill inte vinkla?!.... Jadu ang min häst som gått med lösa benbitar har det satt sig lite i skallen. Han tror det ska nypa i vissa rörelser och därmed låser han sig.... Min svägerska är equiterapeut och kontrollerar hans rörelsemönster 1 gång i månaden. Gör böjprov och då kan vi utesluta eventuell hälta... Jag har blivit took nojjig:)...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela