Finaste killen

Publicerad 2013-12-21

 
Hur duktig var inte Blackie idag då. Jag tänkte egentligen inte rida idag, men hade lite tid över, vad passar då bättre än att ta ett litet pass i ridhuset såhär på en lördagskväll? ;). För en gångs skull tänkte jag rida barbacka. Har ju aldrig gjort det på Blackie, men han är ju oftast snäll sådär, så ja, jag testade och det gick bra, så efter ett tag var jag bara tvungen att testa att rida utan träns oxå, bara för att se. Så jag hade en tygel runt halsen på honom. Och hur himlans duktig var han inte! <3 Lyssnade jätte bra, oftast iallafall. Han var bara tvungen att göra två tvärnitar för att se om matte kunde sitta kvar, annars såå duktig! Man får ju faktiskt inte glömma att han bara är 4 år, eller 5 får man vell börja räkna honom som nu egentligen!! =) I slutet på januari har han bott hos mig ett år, så för exakt ett år sedan stod han fortfarande på Täby, lilla bushästen. Och sista löpet han gick var 19 dec förra året och då kom han 3:a. Tyvärr var det oxå antagligen under det löpet som han fick senskadan, vilket var jätte tråkigt för Stall Malmborg, eftersom han hade sprungit rätt bra förra året. Fast hade det inte hänt, hade ju inte jag kunnat köpa honom, så det var nog meningen att han skulle hamna hos mig iallafall! <3
 
Tycker det är otroligt bra och nyttigt att rida barbacka. Dels för sitsen och balansen. Men även så tror jag att det får både häst och ryttare att lita mer på varandra. Det blir ju lite närmre och inte lika "säkert" som med sadel utan man får ha lite mer tillit till hästen. Dock år det väldigt sällan jag rider barbacka. Kanske något man skulle göra lite oftare!
 
Så sööt och snäll kille idag! <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-12-22 16:39:11

Underbart!!!! =)

Svar: Jaa! =)
Alexandra None

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-12-22 21:37:06

Va härligt det ser ut! O va duktig han är!! :D

Svar: Åh visst e han! <3
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela