Utflykt för båda!

Publicerad 2013-08-23

 
Igår var vi till mamma och teståkte med båda hästarna. Vi har ju testat en gång tidigare, men inte långt och inte enligt vikter med gamla transporten. Men för ca två veckor sedan var jag och Sören och hämtade min nya alldeles egna fina transport, som jag bara älskar och som vi nu kan lasta båda i och åka lagligt (!) med.  Har absolut inget att klaga på än så länge! Premiärturen var till Enköping med Mere. Den andra transporten hade jag på långtidshyr så den ska nu lämnas tillbaka. Det gick bra med både i och urlastning och båda stod som ljus. Blackie stog och åt hö precis hela vägen och Mere stod och va lite halvgrinig på honom. Men skönt att det funkade bra. Sen hos mamma vart det lite mer hysteriskt, Blackie fick gå in i stallet där jag skulle göra iordning honom och Mere fick stå utanför (ca 10 m ifrån) och Blackie vart totalt hysterisk!! Stod och sparkade och skrapade upp hela mammas fina, torra bädd som hon var så nöjd med, i boxen, hoppade och det bara yrde spån i hela stallet..suck. Fick iaf på grejjerna och kom upp och iväg på en lugn tur tillsammans med mamma och Farfus, Lovisa och Pollux och Sören på promenad med Mere. Eller lugn och lugn, ingen lugn tur för Blackie eftersom han var mer på två ben än fyra, men ja, han vart lite rastad iaf. :) 
Imorgon blir det hopptävling i Christinehamn. Båda startar 90 cm och Mere går oxå 100 cm. Sen har jag ju en massa uppdatering och videos att fixa så ni får se vad vi hålls med. Men det får bli när det finns tid. :) 

Kommentarer

Postat av: cindy

Publicerad 2013-08-23 19:05:54

Vad vart de för transport?:D ååh va roligt! Skulle vilja åka o kolla imorgon! Du behöver ingen extra hästskötare?;)

Svar: En thule excellent! Ja det får du göra! Skulle inte dlight vara med förresten? :) Haha, skulle behöva fem hästskötare till tror jag. Sören e lite halvorolig.. Fast jag rekomenderar nog folk att hålla sig på behörigt avstånd från mina vilddjur, eller iaf ett av dom... Blir en spännande dag! ;)
Alexandra None

Postat av: Cindy

Publicerad 2013-08-23 22:30:16

Haha! Jo egentligen, men vi strök den, får träna istället, hon vill inte gärna lyfta på tassarna så det blir bara plockepinn:) lycka till!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela